Gå til innhold

Hjelp! 7-åringen synes det er kult!

Anbefalte innlegg

Med det som har skjedd i oslo. Jeg viste han et klipp nå, og han håpte han fikk se mennesker som var sprengt. Tror ikke han mener det vondt, han bare forstår ikke omfanget av det som har skjedd.

Jeg skrev et innlegg for lenge siden om han, at han er svært interessert i skyting, krig, sprenging og bombing, det eneste svaret jeg fikk var om han spilte mye voldelige spill, og det har han aldri gjort.

Men nå er jeg skremt, for det finnes ikke noe kult ved det som har skjedd. Det fortalte jeg han, og da var han i det minste glad for at ikke han selv var der...

Er min sønn en fremtidig terrorist?

Fortsetter under...

Tror dette mer betyr at 7-åringen ikke klarer å ta inn over seg alvoret i sutuasjonen, og ikke helt forstår at ekte mennesker er døde.

Tror ikke det er grunn til bekymring, kan hende det er en forsvarsmekanisme for å slippe å ta inn over seg det som er skjedd..

Han forstår ikke alvoret.

Men forklar ham at dette IKKE er kult, det må han forstå. Det er jo ikke kult når noen blir skadet og drept og mange mennesker mister dem de er glad i.

Sikkert ingen fare, men er du bekymret så kontakt bupa og be om å få snakke med en barnepsykolog.

Jeg har en på 6,5 år, han syntes dette var spennende og kult. Han er ingen fremtidig terrorist av den grunn - han forstår bare ikke omfanget av hendelsene.

Vi har brukt god tid på å forklare på en enkel måte, og vist noen bilder på pcen.

Han forstår nå at dette er ekte mennesker og at folk er triste idag, vi har og snakket om at det flagges på halv stang.

Når han fikk tenkt litt etter samtalen, så kom han til meg med sine egne tanker rundt saken. Jeg tror på gode samtaler med barna etter alder og modning.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...