Gå til innhold

Jeg undrer...dere som er kristne, mener dere virkelig at man skal tilgi gjerningsmannen???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke godt å si, men for de pårørende og ofrene sin skyld mp man håpe at de en dag klarer å gi slipp. Bitterhet er ødeleggende og disse stakkars menneskene trenger på et tidspunkt å gå videre.

Jeg er ikke kristen, men tror at om jeg hater denne mannen vil det skade meg mer enn han. Han vil leve i uvisshet om mitt hat, mens jeg bruker min energi på negative tanker.

Det betyr ikke at jeg ikke ønsker å se han straffet, men jeg bruker mer energi på å sørge over den ufattelige tragedien og glede meg over at mine nære og kjære er trygge, enn på å hate et menneske jeg ikke kjenner, og heller ikke ønsker å bli kjent med.

Noen ganger tilgir man for sin egen skyld, selv om gjerningsmannen ikke fortjener det.

Så klart vil det bli vonde år der de pårørende kjemper med den store urettferdigheten i dette, og kjemper for å greie og leve med savnet.

Annonse

jeg trodde å tilgi betyr å gå videre i livet, eller er det helt teit ? sikter til 17.56

hvis jeg og sambo krangler om noe og vi tilgir for feiltag er det ikke dermed sagt at aksepterer og godtar men at vi kommer til et punkt der vi vil gå videre :)

kan hende jeg er helt lost ang saken :)

Å tilgi er for meg noe mer enn å gå videre, selv om det å gå videre også er et element i tilgivelsen. Å tilgi vil også si at man gir slipp på nag, hvilket man fint kan holde fast ved selv om man går videre med livet sitt.

men allikevel tror du på helvete? :P

alle blir jo ikke tilgitt. man må virkelig ville og mene det. og en så ond mann kommer aldri til å fortjene en tilgivelse fordi han blir aldri ordentlig leiseg for hva han har gjort. hvis han hadde klart åå bli leiseg for dette så hadde han aldri klart å utføre så groteske gjerninger.

Man kan tilgi mannen og alikavel fordømme handlingen. Det er ikke handlingen som en kristen tilgir,men personen.

Det er ikke opp til menigmann å dømme,det er Gud som skal dømme han til slutt.Da er det godt mulig han må brenne

Annonse

Jeg tror ikke på tilgivelse per definisjon.

Om noen har gjort noe galt, så synes jeg ikke det er noe poeng å tilgi. Jeg trenger det ikke for min egen del, og de skal slippe å kjenne at alt er "borte".

Men jeg kan absolutt leve med at noen har gjort noe dumt, og behøver ikke å ta opp det i all evighet.

Hva gjelder denne mannen, så tror jeg ikke det finnes tilgivelse for ham. Og det livet han har igjen å leve, blir neppe verdt tiden.

Jeg er kristen, og det er heldigvis ikke min oppgave og tilgi den mannen. Men Gud tilgir han og han ber om tilgivelse. Men han trur han har Gud med seg i det han har gjort. Så om han noen gang kommer til å be om det er en annen sak.

Tilgivelse er noe man gjør for sin egen del. Det er en prossess, man mener det kanskje ikke akkuratt når man sier det, men etterhvert som det får jobbet i en personm så er nag og hat borte. Tilgivelse er en av de mest sentrale tingene i bibelen. La ingen bitterot vokse seg fast. Det som får rot bare vokser og vokser.

Tilgivelse er også noe av det mest sentrale i psykologien, for og komme seg videre i livet.

Han er tvers igjenom OND! Frisk er ikke relevant i denne sammenhengen. Han er drevet av ren og pur ondskap! Han trenger ikke å bli skjult bak en sinnstilstand, han skal straffes for det han gjort. Ferdig med det!

Er ikke kristen. Og mener ikke at man skal tilgi mannen.

Man tilgir ikke en massakre!!

Uansett hvor mye "en må komme seg videre".

Jeg har ikke tilgitt broren min for at han misbrukte meg i flere år, og det skjer ikke heller.

Kom meg jammen meg gjennom alt, uten å ha tilgitt ham.

Tilgi ham..! PFØY!

vi som er kristne skal være lik Jesus.Jesus døde for deg og meg,for denne mannen og alle andre mennesker på denne jord kloden,da han døde tilgav Jesus ALT det dumme vi har gjort,det jeg har gjort,det du har gjort,det alle andre her inne har gjort og ikke monst det denne mannen har gjort.derfor sier han i bibelen,att når han tilgav dine feil,det dumme du har gjort så skal vi og tilgi hverandre.Jesus elsker denne mannen like høyt som han elsker deg.I GUDS øyne er alle mennesker like verdifulle,like unike,så i GUDS øyne er du like høyt elsket,med en ubetinget kjærlighet like mye som denne mannen,det er derimot ikke sagt att han elsker dine eller hans eller alle oss andre sine handlinger,det er her man må skille,DET er derimot at han har skapt mennesker og hans plan var att han skulle ha kontakt med oss mennesker,å velge Jesus og gå på hans vei .desverre så velger vi mennesker å ikke gjøre det,vi har fått en fri vilje.men Guds plan er att vi skal velge han.så når noen mennesker ikke velger han,så vil noen mennesker velge den andre kraften,den onde,djeveln.og djevelen får makt over mennesker og da gjør mennesker grusomme handlinger. å leve i tilgivelse er noe fantastisk,det er som om man blir fri,som om en byrde blir tatt av,lufta blir rensa,og ikke minst lever man i tilgivelse så lærer våre barn av det,og bare det er det verdt...men uansett Jesus elsker deg like høyt,og ønsker att du kan krype opp i hans fang og bare være elsket og være trygg.det er helt fantastisk å være Guds barn,og alle kan bli det.du også....=O) =O)

Jeg tror som så mange over her, at tilgivelse er noe en gjør for sin egen del. Gjerningsmannen er jo tydeligvis VELDIG psykisk syk og han mener jo at d han gjorde var riktig så han driter vel i om folk tilgir han. Er jo ingenting å tilgi ifl han vil jeg tro!

Selv har jeg barnetroa inntakt men ikke noe mer eller mindre. Jeg tror på karma og håper han får svi for det han har gjort.

0242: har du lest bibelen? gud skal dømme alle på dommedagen.

man blir ikke automatisk tilgitt. tilgitt blir man om man tror på og elsker gud og jesus og ingen andre guder. denne mannen tror nok på en annen gud. en gud som visst ikke godtar at andre folk går inn i vesten. det er ikke den kristne gud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...