Anonym bruker Skrevet 24. juli 2011 #26 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg er stolt av å bo i et land som ikke har de samme straffelovene som f.eks. USA der mennesker blir satt i isolat i åresvis og må jobbe seg opp latterlige poeng for å få litt mer frihet. Tanken om rehabilitering er ikke til stede i det hele tatt. Jeg er prinsipielt imot dødsstraff av samme årsak som jeg synes det er grusomt at liv blir tatt ute i samfunnet også. Når det gjelder massemorderen vi snakker om så blir han etter alle solemerker kjent tilregnelig. Du er gal, men ikke gal nok, når du bruker 2 år på å planlegge et slikt angrep. Han har brukt tid på å skrive et manifest på 1500 sider og planlagt alt i minste detalj, og det helt alene. Det vitner om en mann som (dessverre) er svært inteligent, men har et forkvaklet syn på verden og de rundt seg. Han erkjenner at han har gjort dette, man altså ikke straffeskyld. Galgalgalgalgal! Han slipper aldri ut igjen. Han vil selvfølgelig bli behandlet mot den lidelsen han åpenbart har, og jeg håper han en dag blir så normal at han forstår rekkevidden av det han har gjort! Måtte han lide når det går opp for ham. Det finnes nok ingen himmel for slike mennesker. Alikevel vil jeg ikke endre det norske rettssystem. Det er godt. Så godt at Mickael Moore ikke kunne ta det med i "Sickoe" fordi amerikanerene ikke ville tro på det. Dette vil definitvit sette systemet på prøve, men å endre på tanken om hva som er rettferdig eller ikke pga dette, det vil jeg være imot. Vi må ikke synke ned på hans nivå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143422093-er-ikke-dette-grunn-til-%C3%A5-endre-p%C3%A5-det-norske-straffesystemet/page/2/#findComment-143423230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2011 #27 Del Skrevet 24. juli 2011 Kommer aldri til å skje. Han var ikke utilregnelig i gjerningsøyeblikket, som er kriteriet for å slippe fengselsstraff (sammen med nødverge og nødrett). Han hadde forsett ifht å drepe; han visste at han drepte mennesker, og de følger dette fikk, i gjerningsøyeblikket. For å være sinnsyk i gjerningsøyeblikket og slippe straff så må man være i en vrangforestilling ifht selve situasjonen; f.eks tro at folk er i ferd med å angripe en pga psykose osv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143422093-er-ikke-dette-grunn-til-%C3%A5-endre-p%C3%A5-det-norske-straffesystemet/page/2/#findComment-143423939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2011 #28 Del Skrevet 24. juli 2011 Er da ingen som ha sittet i 21 år? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143422093-er-ikke-dette-grunn-til-%C3%A5-endre-p%C3%A5-det-norske-straffesystemet/page/2/#findComment-143423958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå