Gå til innhold

lurer på hvem som betaler regningen på sundvollen hotel?

Anbefalte innlegg

Jeg har også lurt på hvordan det fungerer, men det er vel noen krisemidler som blir brukt tenker jeg. Jeg lurer også på hvordan de gjør det med gjester som allerede har bestilt opphold og bor der. Jeg hadde i alle fall ikke orket å være der mer om jeg f.eks kom fra Tyskland og skulle feriere i Norge på Sundvollen hotell.

Det er ikke spørsmål jeg syns er viktige å få svar på, men det er mange tanker og spørsmål som svirrer i hodet mitt.

Ikke HI

Fortsetter under...

Dette er en nasjonal tragedie. Den rammer ikke bare et sted, men folk fra hele Norge. Hele Norge er i sjokk og sorg. Å sitte og bekymre seg for hotellregningen er meg en gåte, er dette bekymringen deres oppi denne enorme tragedien? Tro meg, Sundvollen Hotell går ikke konk pga dette, de får det selvfølgelig dekket av staten. Og dette involverer i aller høyeste grad styresmaktene i Norge.

Når man tenker på at det ligger døde barnekropper, VÅRE barn, rundt på øya, så blir det rett og slett for dumt å bekymre seg for hvem som sitter igjen med regninga til de pårørende og de overlevende.

Greit at dette er et forum hvor man skal kunne diskutere alt mellom himmel og jord, men... alt til sin tid.....

Annonse

Kanskje DU burde lese igjennom tråden en gang til, 18:59?

Innlegget heter:

lurer på hvem som betaler regningen på sundvollen hotel?

Så jo, det er jo nettopp det hi er bekymret for. Eller er nysgjerrig på da, om du skal ha det helt korrekt. Det snakkes jo om at dette "lille" hotellet sikkert kunne gå konk etc.. Forskjell på å være breial og det å være rystet (les; sjokkert) over hva folk gidder å tenke på i en stund som dette...

jeg tnker da helelr at Hi faktisk har kapasitet til å tenke på alle involvertes bekymringer i denne situasjonen jeg. du er ikke mer alright enn at du slenger dritt til en trådstarter her inne med forankring at du er flinkere til å sørge. dobbeltmoralens vokter eller?

Tror ikke det er noe tema for å si det sånn. Og om så de får en regning i ettertid (noe de ikke gjør, de er jo for f*** med en nasjonal katastrofe, ikke en tid hvor man teller kronestykker) så er det vel ikke noe familiene bekymrer seg over. At ikke folk kan tenke litt lengre når de lager innlegg her inne, for en ubetydelig ting å skrive / bruke tid på , blir helt matt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Annonse

jeg fikk svar på det jeg lurte på jeg av noen som ikke følte behov for å leke et bedre menneske enn meg. det er statlige reguleringer for slike krisesituasjoner, og de står dermed fritt til å ta over slik eiendom.

så er igrunn ikke interessert lenger i å lese at dere selvhøytidelige lysbrennere skal korsfeste meg for å forsøke å orientere med på områder jeg ikke vet noe om.

Hvorfor ikke i samme sleng lure på hvem som betaler for all medisinsk nødhjelp, bussene som ble rekvirert for å frakte skadde ut fra bombeområdet, opprydningsarbeidet etter bomben, og ute på Utøya osv osv. Hvem tror du tar regningen??

Staten selvsagt. Altså det norske folk. Og det gjør vi med glede, for det er det eneste vi kan gjøre.

Herregud 19:12? Hva er det du preiker om?? Flinkere til å sørge? Og hva har jeg slengt dritt om?

Jeg spør henne om det er DETTE som er hennes bekymring og forklarer at jeg har en helt annen fokus når det gjelder denne tragedien.

Og ikke narr meg ti å le! Kapasitet til å tenke på alle involvertes bekymringer? Tror du seriøst Sundvollen Hotell bekymrer seg for utgiftene, eller tror du de er mer enn glade for å bistå når noe så forjævlig har skjedd? Det er dette jeg mener, det er lov å bruke huet!

Blir bare mer og mer sjokkert når jeg leser denne tråden. Det må jo være hi som sitter og kommenterer så surt nedover her, for jeg nekter å tro at det er flere som tenker som deg 19:12/hi..

dette handlet ikke om betalingsvilje, og særdeles stor forskjell på medisinsk behandling og en privatbedrift. ro dere ned, det er latterlig at dere skal hisse dere opp over spørsmålet.

dere råder ikke over dette nettforumet.

Det går an å sørge, være bekymret og ha empati med de berørte og pårørende, og samtidig lure på hvem som betaler hotellregninga. Det er da et helt legitimt spørsmål! Selv om dette er en nasjonal krise, og en helt forferdelig situasjon, så går livet videre en gang. Hotellet er en bedrift som mennesker er avhengige av at går rundt, etter denne krisa også. Ikke sikkert det ville gått rundt økonomisk hvis de hadde måttet dekke utgifter og tape inntekt over flere dager.

At det går an å hisse seg sånn opp over dette spørsmålet...

Igrunnen er det vel ikke hotellet som taper penger på dette, i og med at de hadde gjester som hadde betalt for videre opphold, men som ble evakuert for å gi plass til AUF-flyktningene.

I etterkant kan det nok komme på tale med erstatningssøksmål fra gjestene som ble evakuert (hvis de er riktig gnitne).

Som hotellet da kan sende videre til Staten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...