Gå til innhold

Kyllingfilèt med pesto og bacon. Noe som har en god oppskrift?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjærer først opp poteter i tynne båter. Har dem i stor ildfast form, heller over olivenolje, salt og pepper. Ca 200 grader i stekeovnen. Mens de står inni, skjærer jeg opp gulrøtter, squash, rødløk, champignon. Lager også klar kyllingfiletene. De skjærer jeg en snitt i på langs, ca 1-2 cm dypt (kommer an på hvor stor fileten er, de skal jo ikke deles helt i to). Fyller oppi så mye pesto jeg får plass til. Snurrer bacon rundt (trenger vanligvis to bacon per filet), disse fester jeg med tannpirkere som stikker ut til siden. Så steker jeg dem en kort stund på hver side på høy varme i stekepanna, skal ikke gjennomstekes, bare stekes utenpå.

Etter 20-25 minutter legger jeg alt dette oppå båtpotetene (de er da halvferdige).

Har først på grønnsakene jeg har skjært opp pluss babymais. På toppen legger jeg kyllingfiletene. Jeg heller igjen på olivenolje, og strør salt og pepper oppå. Lar det steke i vel 20 minutter.

(Har ikke saus til, alt er sauset med olje og er så saftig at det trengs ikke. Filetene har jo pesto, så de også saftige.)

Ferdig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...