Gå til innhold

lar meg fascinere av alle de fornuftige beslutningene de ungdommene tok på øya i denne krisesituasjonen!

Anbefalte innlegg

"fright/flight"- instinktet er sterkt! imponerende at vi menneskerhar slikt iboende.. da tenker jeg på fornuftige avgjørelser i forhold til å søke dekning, kontakte hjelp, kalkulere når flykte videre, hjelpe venner osv.

Fortsetter under...

Å flykte på vannet var mer panisk enn fornuftig spør du meg. Da er du en sitting duck for en med skytevåpen. Og noen av de som flyktet på vannet kan nok ha druknet

Helt enig. Jeg leste et intervju med en 15 år gammel jente som hadde kledd av seg klærna fordi de var fargerike og dermed kunne skape blikkfang. Lurer på om hjernen min hadde koblet det samme.

Men de skjønte ikke at det var lurere å skru av mobilen, enn å sende masse meldinger om at ingen måtte ringe til Utøya.

Likevel, kanskje de var redde for at noen skulle ringe mobilen til han ved siden av.

Mobilen kunne også fungert som avledning, hvis de hadde kastet den i terrenget og gjerningsmannen hadde hørt ringelyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...