Gå til innhold

Innhentet av ekstrem kvalme. hjertesukk..

Anbefalte innlegg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Da var man i gang da, lukter jeg mat, kaster jeg opp, spiser jeg mat, kaster jeg opp, drikker jeg noe, så kommer det i retur det også :-/

Startet for fullt i dag tidlig, frokosten kom i retur før jeg var halvferdig :-/ Vært kvalm i 2 uker nå, men hadde håpet å slippe dette.

I tillegg sitter jeg med en sønn på 5 månder, så kan ikke krype under dyna heller akurat, han trenger jo mamman sin.

Noen som har slitt med kvalme/oppkast som har tips/råd? Spiser ofte og lite, men det hjelper ikke stort når det kommer i retur...

Fortsetter under...

Hei på deg!

Kvalmen min startet i uke 6, og er der fortsatt. Er nå 9+5. Var i samme situasjon som deg, uansett hva jeg hadde i meg, kom det opp. Bare lukt av mat og andre ting fikk meg til å kaste opp.

Men jeg bruker Sea band, som jeg har kjøpt på apoteket, og det har fungert bra hos meg :-) Jeg spiser og drikker, i små mengder såklart. Men alt er bedre enn ingenting.

Takk for tips, men det funker ikke her :-( har prøvd alt kvalmedempende ol, men enten er det ingen virkning, eller så forverrer de alt :-/

Hadde det slik det første svangerskapet mitt også, da gikk jeg med tvillinger, og droppet 25 kg på 3 månder :-/ Håper bare ikke det blir så ille denne gangen. Og har et lite håp om at det ikke blir tvillinger igjen, det har jeg ikke nerver til tror jeg, kommer til å være livredd hele svangerskapet :-/

Huff, trist å høre at ingenting hjelper :-( Hvor lenge har du vært kvalm? Har du evt. vært i kontakt med lege? Jeg fikk beskjed av legen min å følge med vekten min. Jeg spurte legen min om å få noe for kvalmen, for å kunne jobbe, men det fikk jeg ikke. Var bare i ekstreme tilfeller sa hun. Hvor langt er du på vei? Har du prøvd ingefær?

6+5 på vei nå. Har vært kvalm siden uke 4. Men først i går jeg startet å kaste opp. Får ikke time hos legen min før i august, prøvde å få time før, hos en annen, men så lenge det ikke var snakk om abort, mente hun i skranka at jeg klarte å vente, på tross av kvalme og oppkast.

Prøvd ingefær, knekkebrød, havrekjeks. Har vel prøvd de fleste knep :-/

Hadde jeg bare kommet over en type mat som jeg i det minste klarer å holde på..

Annonse

passer på å få i meg vann, enda det blir minimalt pr gang.

Saltkjeks førte bare til ekstrem brekning, da det var såpass tørt, og magen er så tom at det ikke var noe annet som kunne "hjelpe" kjeksene opp igjen.. Frukt er det ikke stort av hjelp i heller.. Samboeren er å kjøper vårruller nå, skal se om det kan være til hjelp.. Slitsomt dette.. Lurer litt på hvordan efta/kveld blir, alene med ungen, og utslitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...