Gå til innhold

er det mulig at en person som står bak disse angrepene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han flyttet jo ut til Rena i 2009, for alt vi vet, har han planlagt det hele siden da. Det er nesten mer skremmende, enn at det er flere innvolvert i hendelsen. Tenk om en mann alene kan klare å utføre en slik handling, og planlegge det så godt, UTEN at noen har den minste mistanke.

Annonse

Som første anonym sier, det er nesten mer skremmende å tenke at EN person alene kunne stått for alt. Men på den andre siden, hvis det var fler vil det si at de går der ute enda! Øyevitner sier de så siktede snakke i et headset, litt merkelig hvis han opererte alene, det aller mest sannsynlige er at det er en til eller enda fler som har samarbeidet med han..Timothy mcVeighl..sier bare det jeg.

Mine tanker og bønner går ut til ofrene og de etterlatte..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal tro. Virker jo som han var alene på øya og det at han har klart å drepe så mange der er jo helt utrolig vilt. Det er akkurat det med skytinga jeg ikke klarer å forstå helt, at han har klart å drepe så mange, men som vi hører så var han jo tydligvis alene ute på øya. Det med bomben kan jeg tro at han har klart alene ja med mye informasjon på nett osv. Plassere bomben i en bil utenfor regjeringskvartalet er jo heller ingen kunst vil jeg tro. Når han da er kledd ut som politi virker det som det var lett for han å komme seg ut til øya, samle ungdomenne for å informere om bombingen i Oslo for så æ begynne å skyte vilt. Så jo, jeg kan tro at han var alene, men er jo helt uviirkelig:(

jeg håper det vil bli tatt flere i løpet av kort tid. norge får ikke blitt det samme igjen. og om det er flere der ute som har noe med dette så må de tas og det fort. jeg kommer ikke til å reise til store steder i norge nå som oslo, gardemoen, der hvor det er mange og et bra mål for de som ønsker å skade norge. jeg bor og jobber heldigvis et stykke unna oslo..

Annonse

Ja, sannsynligvis så er dette en manns verk alene, med litt planlegging så er ikke det vanskelig å gjøre terroristiske handlinger og drepe en masse mennesker på et lukket område med vanskeligheter for flukt og lite areal å gjemme seg på.

Med flere involverte så hadde ting trolig kommet fram, en eller annen feiget ut på et punkt. Om flere kan ha vist om dette på forhånd er usikkert, det kan godt tenkes det finnes de som har vist noe, men som ikke har sett alvoret eller trodd på gjerningsmannen.

Det å lage en gjødselbombe, samle opp store mengder våpen og ammunisjon er lett, det kreves bare et menneske som er gal nok til å sette ting ut i livet, noe som har skjedd her i Norge nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...