Gå til innhold

Er nok mange som må svelge noen kameler i dag...

Anbefalte innlegg

nesten "alle" anntok at det var islamister som sto bak det som skjedde i går, så feil kan man altså ta. Jeg kjenner jeg nesten ble lettet over at mannen var norsk. Kanskje mange av dere burde holde kjeft før dere faktsik VET noe med sikkerhet før dere anklager muslimer ?

Fortsetter under...

folk bør la være å ha fordommerr ja, og la vær å godte seg over at de som trodde grupper som al-qaida sto bak tok feil.

mine tannker går helt og holdent til de som ble utsatt for terroren og deres pårørende. RIP.

Det er jo en grunn til at mange trodde det var utlendinger som stod bak da, på samme måte som at det faktsk er en grunn til at noen er rasistiske eller har rasistiske holdninger i utgangspunktet.

Synes ikke det er så rart at mange tenkte det måtte være utlendinger, fordi det er de som gjør dette og står for det. Det er de som mener dette er riktig måte og gjøre ting på.

Det betyr ikke nødvendigvis at det er rasistisk egentlig. Man antar at den personen som sår åkre er en bonde, men det er ikke sikkert han er det for det.

Jeg kan si at jeg er rasistisk selv. Men, med måte..

"Synes ikke det er så rart at mange tenkte det måtte være utlendinger, fordi det er de som gjør dette og står for det. Det er de som mener dette er riktig måte og gjøre ting på. " Kan du utdype hvem "de" er og hva "de" står for? For det er vel ganske innlysende for ethvert oppegående menneske at villigheten til å begå terror ikke er bestemt av etnisitet?

Jeg tenker at de fleste inkl. meg antok det ikke var normenn, da det er enda vanskeligere å forstå hvorfor noen vil gjøre dette mot sitt eget folk.

Ikke for å være rasist eller noe, men fordi det er vanskelig å forstå at noen i vårt land med våre verdier kan finne på noe slikt. Mye lettere å konkludere med at det er terorister fra andre land som er vokst opp med den type vold, med bomber, selvmordsbomber og lignende... Det er ikke en del av den norske kulturen, og vi har sett tidligere at det er en kultur innenfor dette i islamistiske kulturer..

Ikke for at jeg må svelge kameler, men fordi man ikke har fantasi nok til å kunne tro ett norsk menneske kan gjøre dette mot norsk ungdom..

Annonse

dere som klarer å sitte å godte dere over at andre tok feil: Det er ikke så rart at folk trodde det var Al-Qaida eller andre islamistiske grupper som sto bak?!?!

":.flere islamistiske grupper eller nettverk snakker positivt om terroren i Norge"

"Tidligere fredag sa Ranstorp (terorekspert) til det danske nyhetsbyrået Ritzau at det sannsynligvis var al-Qaida som sto bak terrorangrepet i Oslo"

"I en melding lagt ut på en ytterliggående islamsk hjemmeside heter det i at eksplosjonen i Oslo er «enda en melding til europeiske land fra mujahedin», skriver Reuters."

"Al-Nasser har kommet med flere trusler mot europeiske land som deltar i krigen i Afghanistan."

"«Trussel mot Norges statsminister. Du har bare noen øyeblikk til å trekke dine soldater ut fra Khurasans grav (Afghanistan). Hvis ikke vil du se blod som renner i gatene,» melder Reuters."

PLUSS ALL DEN ANDRE TERROREN DISSE TERRORISTENE HAR UTFØRT.

Vil heller kalle det naivt å ikke en enestee gang ha tenkt tanken på at Al-Qaida kunne stått bak.

Vi bare understreke at jeg er helt enih med HI..og 08.25 selvfølgelig er ikke villigheten til å begå terror bestemt av etnisitet.. men av internalisert tankestruktur..ideologi..og for mange vil det sikkert være helt ufattelig at en nordmann kan finne på og gjøre noe slikt.. rart at vi nordmenn er like tilbøyelige til slike handlinger som mennesker av andre folkeslag..

Jeg har ikke tenkt Al-Qaida, nettopp pga målene for angrepene. Syns det var meget rart at "eksperter" lot seg intervjue og kom med teorier som helt åpenbart var rene gjetninger og ønsketenkning, i stedet for å basere gjetningene på de faktiske angrepene.

Det var ikke bare det at folk trodde det var de store kjente terrorgruppene, men flere mente at det var muslimer som bodde i Norge som sto bak. Det var liksom ingen som holdt døra åpen på at det kanskje kunne være etnisk norske som sto bak. Det VAR muslimer, ingen tvil!

Var det som gjorde meg så irritert i går når jeg leste her og f.eks statusene på facebook.

Annonse

Ja nettopp, de støttet seg til terrorhistorien og kom med teorier basert på tidligere hendelser (som passer oss best). Det finnes en lang historie ang indre terrorisme også, men det er ikke like enkelt å forholde seg til. Men takk for oppfordringen til å sette meg inn i historien. Å basere bakgrunnen for hvilket som helst angrep på arabisk terrorhistorie anser jeg som vill gjetting og ønsketenking.

Det var ekstremister som utførte terrorhandlingen,uansett om det hadde vært utlendinger eller ikke,så hadde utfallet blitt det samme. Vi skal bare prise oss lykkelig over at det faktisk ikke var islamister for da hadde flere menneskeliv gått tapt, tro meg! Da hadde de valgt et annet sted og tidspunkt.

Hjertet mitt gråter for alle de som er påvirket av de grusomme handlingene :(

Eh ja vel? Hvor tror eksperten på islamister at de ville gått til angrep da?

91 sivile er drept, de fleste er barn og unge og du mener at det ville vært enda verre hvis det hadde vært islamister?

Den begrunnelsen ville jeg likt å høre 09.17. Kan jo ta f.eks Bombeangrepet i London for få år siden, hvor det "bare" ble drept rundt 50 stk. Det var vel islamister?

Dette er ikke dagen for å verken være skadefro eller å "gni" det inn. Ola eller Ali, lys eller mørk, dette var ekstreme handlinger og i dag syns jeg vi skal stå sammen for ofrene, for de pårørende og for helsepersonell, politi og andre som har opplevd disse grusomhetene på nært hold.

Mannen var gal,rett og slett!

Eksperten på islamister? Har du rusa deg på gamle bind eller? Ser man bare på bombingen da: Han valgte et tidspunkt og sted hvor det faktisk ikke var mange folk tilstede. Islamister prøver å drepe så mange som mulig og utfører analyser av området i lang tid før angrepet. Dette forferdelige som skjedde i oslo vitner om en mann som ikke er noe særlig smart i den grad. Ettermiddag i fellesferien når så og si "ingen" er på jobb i det kvartalet. Well, u do the math..om du ikke er for rusa da? Nei, jeg er ikke 09:15

700 ungdommer samla på et sted er altså ikke mange? Det er ikke mange plasser det er så mange samla på ett sted på en så liten plass er det vel? Må huske da damen at vi bor ikke i noe stort land, så det er ikke så mange plasser man kan velge mellom hvor man kan drepe mange på engang. Men du nevner jo bare bombingen og ikke det som faktisk er det verste her. Kanskje det var Utøya som var "hovedmålet" hans og at han ville avlede politiet med en bombe?

Frekke kommentarer som å rusa meg på gamle bind kan du spare deg for i en slik situasjon

Verste av alt er at han er en ekstrem rasist selv, han hatet det flerkulturelle Norge, han var ekstremistisk og ville ha et norskt Norge. Så rasisme tok livet av hittil 91 uskyldige - mitt hjerte gråter. Dette er grusomt. Håper også folk som har flagg på profilen sin fjerner det da det kan sees på som støtte til hans holdninger.

Og hva sier det om deg?" Eh ja vel? Hvor tror eksperten på islamister at de ville gått til angrep da?"- svarer du surt får du sure svar tilbake. Selvfølgelig var ikke bombingen det verste, og det er jo det man prøver å poengtere her: om man har litt oppi nøtta så skjønte man relativt fort at det ikke var snakk om islamister!

Skulle kanskje ikke ha svart på den måten, så beklager det. Poenget mitt var at det har vært flere islamistiske terrorangrep hvor langt færre er blitt drept, derfor er jeg uenig med hun som skrev at det ville vært langt verre hvis det hadde vært en islamistisk terrorgruppe og stiller spørsmålstegn ved svaret hennes

Dere rasister som tar forferdelige hendelser som dette til inntekt for den syke saken deres: ser dere ikke at terrorister (av ALLE folkeslag) vinner ved at dere sprer hatet deres? Det er jo nettopp hat og frykt de ønsker å spre, og dere er dumme nok til å bite på!

Av alle utlendinger som finnes i Norge, hvor mange tror dere er terrorister? Tror dere virkelig at det finnes mange utlendinger som STØTTER drap på unge mennesker? Er dere fullstendig paranoide?

I tider som dette skal fredelige mennesker, muslimer, kristne, ateister, svarte, hvite, gule og blå - STÅ SAMMEN!!! Vi må vise at uansett hvor mange uskyldige menneskeliv de gjør slutt på, så vinner de ikke saken sin!

Det mest fornuftige i slike situasjoner er jo å tro at det var ekstreme islamister som sto bak. Hvor ofte hører du om andre typer terrorister? En av 100 terrorangrep står det andre ekstremister bak. Kanskje enda flere.

Uansett er jeg veeeeldig lei meg for at dette har skjedd i det hele tatt, uansett hvilken gærning som sto bak.

Det jeg nå er redd for er at hele verdens øyne er rettet mot oss. Også de gale! Jeg kommer ikke til å svelge verken kameler eller esler for den saks skyld. Mine meninger kommer jeg alltid til å ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...