Honningmelon Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Ble mamma for tredje og siste gang i april, og håpet på å kunne kose meg skikkelig denne siste gangen. Men, ting blir ikke alltid som man har håpet på... Helt siden minsta var to uker har hun vært vrien å få i mat. Har gått veldig opp og ned. Men, for tre uker siden nektet hun mat/flaska mer og mer, og måtte til slutt legges inn på sykehus og hun måtte få sonde. Siden da har hun spist veldig lite, hvis hun i det hele tatt vil ha. Og vi og legene står fast. Hun er satt på NeoCate og Losec for å prøve ut, men de finner ikke noe fysisk galt med henne. Hun har matvegring av en eller annen grunn... Nå er vi på den tredje uka på sykehus, og jeg kjenner dette virkelig tærer på. Savner en normal hverdag uten bekymringer og stress, og er lei sykehuslivet. Har begynt å miste troen på at dette plutselig skal gå seg til, og blir mer og mer lei for hver dag som går. Måtte bare få det ut mens jeg ligger i en hard sykehusseng og drømmer om en normal hverdag...
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Men kjære deg da, kan ikke annet si enn at jeg håper virkelig dere finner ut av det og at dette går seg til...... Forstår at du er oppgitt og fortvilet, og veldig lei sykehus.....men mest bekymret for skatten din. Hold oss oppdatert med hvordan det går med dere... Menge varme trøste klemmer
akvarangen Skrevet 23. juli 2011 #3 Skrevet 23. juli 2011 Varme tanker sendes din vei. Litt lignende historie med min yngste, som også måtte innlegges da han var drøyt 4 mnd fordi han ikke ville spise. Utrolig tøff periode, men heldigvis går det bedre nå. Hold ut og lykke til!
Honningmelon Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2011 Hvordan gikk det seg til med barnet ditt da? Og tok det lang tid?
akvarangen Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 Etter noen dager på sykehus, og en periode som føltes lang som en evighet (kanskje ca et halvt døgn) uten at han hadde spist overhodet, tok han til slutt flaska. Puppen måtte jeg dessverre gi opp. Etter det har det gått litt opp og ned, og selv om han fortsatt ikke er noen spesiell matglad gutt, går det da ned på et vis. Håper det løser seg for dere!
Honningmelon Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2011 Det skal visst dra ut med oss Har vært på sykehus tre uker, og hun spiser ikke på langt nær nok. De vil helst ikke sende oss hjem med sonde, men tror de må krype til korset å gjøre det til slutt. Kan jo ikke flytte inn på sykehuset heller... Kjenner jeg er veldig bekymret for at denne ungen vil være vanskelig med mat i lang tid framover...
*Andrine* Skrevet 25. juli 2011 #7 Skrevet 25. juli 2011 Har ikke annet å si en at jeg sender mange varme tanker å håper dette ordner seg raskt..huff så vondt!
Gjest Madolyn Skrevet 25. juli 2011 #8 Skrevet 25. juli 2011 Uff ja dette var vondt å lese Føler med dere!! Håper du holder oss oppdatert, er helt sikker på at dette kommer til å løse seg! Kos med henne alt du kan, som du sier så er det antakeligvis din siste baby så overøs henne med alt du har av kjærlighet og varme og glem den dumme maten innimellom, om du klarer!! Babyen merker kanskje at du er stressa, så prøv å puste ut og kose dere sammen.. Stooor klem
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 25. juli 2011 #9 Skrevet 25. juli 2011 Huff da så utrolig leit! Det sies jo at Neocate smaker pyton! Mini fikk det fra 6 ukers alder (ku melk allergi) og sluttet å spise som før, og har vært på grensen til innleggelse fler ganger, men har akkurat fått i henne nok til at hun går saaaaaaaaakte, men sikkert opp i vekt. Hvor gammel er din baby? Så ikke det noe sted, mulig jeg er blind altså. Mini har endelig begynte å spise bedre nå som hun får grøt og søtpotet som er mega populært, begynte rett før 4 mnd da jeg ikke orker "tvangsforingen" mer.. Håper virkelig det går seg til altså!! Føler virkelig med deg kjære du!! Sender klemmer og varme tanker <3
siz85 Skrevet 26. juli 2011 #10 Skrevet 26. juli 2011 Vil bare begynne med å gi deg en god klem. Skjønner godt at du er sliten og lei. Har vært gjennom litt av det samme selv. Jenta mi har hele tiden spist litt selv, men ikke særlig interessert i pupp eller fast føde. Nekter flaske. Hun har vært innlagt flere ganger. Er sjekket fra topp til tå uten at de finner noe. Ukentlige kontroller på sykehuset ei stund etterpå og nå 2. hver uke på hs. Spiser bedre enn hun gjorde,er fornøyd om hun har spist 50 ml fast føde og noen ganger spiser hun 100. Er i dag 9 mnd og veier 6290 g og er 66 lang. Ble prøvd ut losec her også uten bedring. Lykke til videre, håper det snur seg for dere snart! Klem
kevinogemilsmamma Skrevet 26. juli 2011 #11 Skrevet 26. juli 2011 Skjønner deg godt! Leit å lese... Vi ble innlagt hjernehinnebetennelse nå nr 3 var 1 uke. Lang tid på sykehus, sondemat, mye medisiner, mamma borte fra de hjemme osv. Gjør som rådet over, ikke tenk på maten, prøv alt du kan å kose dere! Det føles håpløst nå, men det går bedre snart!! Hold ut!! Alle gode tanker og ønsker!!
Honningmelon Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2011 Tusen takk for gode ord. Begynner nesten å grine, jeg. Skal så lite til... Siz85: Hvor mye spiste jenta di før hun begynte med fast føde da? Og hvor mye spiser hun i løpet av en dag nå? Går hun opp i vekt? Drikker hun noe særlig? Føler meg så alene om dette problemet, og kjenner jeg blir misunnelig på de som kan nyte babytida med kun de "vanlige" problemene som kan oppstå...
Honningmelon Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2011 Jenta mi er forresten 3 mnd i dag.
siz85 Skrevet 28. juli 2011 #14 Skrevet 28. juli 2011 Hei igjen. Hun har aldri ville ta flaske så er vanskelig å si hvor mye hun drukket. Fra ca 3 mnd kanskje så drakk hun max i 3 min og ikke interessert i å drikke ofte. Nå på en GOD dag så spiser hun kanskje 270 ml fast føde, tørr ikke regne på hvor lite det er på en dårlig dag. Hun får tilbud om pupp etter alle måltider men er veldig lite interessert i det bortsett fra om kvelden og natta. Er også veldig opp og ned hvor mye vann hun drikker, hatt noen gode dager nå Når det gjelder vekten så har den også gått opp og ned, opp 200 gram på 2 uker denne gang, sist opp 25 og gangen før ned 35 på 2 uker. Har også følt meg veldig alene med dette problemet, har vært ei uke på spiseteamet på sykehuset, men de andre hadde så mye større barn så kunne ikke sammenlignes synes jeg. Jeg hatt utrolig god hjelp med å skrive mail med ei annen her på forumet som har samme problem med si jente som er 3 uker eldre enn min. Godt å få ut litt fustrasjon med noen som sliter med det samme. Misunner virkelig alle andre som bare kan brette fram puppen hvor som helst uten at babyen blir forstyrret og har barn som gledelig gaper etter maten. Tror ikke de aner hvor heldige de er. hehe Håper du få god støtte og hjelp av mannen din, dere hadde vel 2 fra før som også krever sitt oppå dette. Synes du er kjempe flink! Har dere begynt å se bedring etter oppstart av medisiner? Får hun bare sondemat nå? Huff dette ble langt, håper du har orket å lese helt ned hit ! GOD HELG!
Honningmelon Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #15 Skrevet 28. juli 2011 Ja, jeg hadde virkelig ikke klaget nå om jeg hadde hatt en unge som hang i puppen Nå har hun vært forkjølet med ørebetennelse og feber i tillegg, så nå nekter hun flaska totalt Og må få alt gjennom sonden. Før hun ble syk tok hun i allefall litt til hvert måltid. Nå er det helt stopp Jeg blir så lei meg og frustert. Begynner å få fryktelig dårlig samvittighet overfor de to andre barna. De blir passet godt på av pappaen, men jeg ser de så sjelden Er et stykke å kjøre hit. I morgen skal hun starte opp med Enfamil og kutte ned på antall måltider og matmengde, for å se om hun blir mer sulten. Men, hun vil jo ikke ha flaska selv om det er 5 timer siden hun ble sondet, så har liksom mistet litt troa Eneste håpet jeg klamrer meg til nå, er at fast føde skal gå litt lettere. Hun har fått smake en teskje med sviskemos, og det gikk ikke sånn aller verst, selv om det bare var bittelitt. Er så lei dette her, og vil hjem til resten av familien.
siz85 Skrevet 31. juli 2011 #16 Skrevet 31. juli 2011 Huff, jeg skjønner godt at de er lei og vil hjem til resten av familien. Hvorfor får du ikke komme hjem på perm i helgen? Det er ikke noe problem å gi henne mat i sonden selv hjemme. Fikk med alt utstyret vi trengte og beskjed om å kontakte det sykehuset hvis hun dro ut sonden selv eller det var noe annet. Håper virkelig det går bedre snart og at de finner en løsning. Tvi tvi for at hun kommer til å like grøt sviske og fruktmos Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå