Gå til innhold

gi meg en diagnose, legene klarer ikke det!

Anbefalte innlegg

Har vært mye plaget med hals og ørebetennelser i et par år nå i tillegg til;

* svimmelhet

* vondt plutselig på plasser

* vondt i brystene(har silikon)

* vondt nedover venstre arm, særlig i håndledd/albue

*hjertebank....

* føler meg utbrent

*hodepine

*føler en urolig følelse i kroppen, akkurat som det kribler/svimler i kroppen/ at jeg ikke er helt "tilstede"...

* sliten og trøtt uansett hvor mye jeg får sovet...

Har et lite barn og det har vært et tøft år, men kan ikke forstå at jeg bare er sliten liksom...hva annet kan det være???:(

Fortsetter under...

Har du vært sjekket for øre nese hals problematikk?

Stress? Stress kan gi fysiske og psykiske symptomer, fortsetter det over tid kan du få et sammenbrudd. Stresshodepine, hjertebank, magesmerter, muskel og leddplager... depresjon, utbrenthet, angst, søvnforstyrrelser.. ?

Annonse

Det er jo fakta at noen har blitt "forgiftet" av silokonproteser, spiller ingen rolle hva grunnen til silikonen er om det har lekket ut og kroppen din ikke takler det?

Men det var unødvendig å ta den overlegne og nedlatende tonen, det er jeg enig i!

Negativt stress påvirker kroppen mer enn man kanskje tror. Selv hadde jeg kjempevondt i magen, trodde jeg hadde fått magesår. Hadde konstant spenningshodepine, gikk i dvale hver kveld og var aldri uthvilt når jeg våknet igjen. En dag møtte jeg veggen, men fordi jeg var svært pliktoppfyllende forsøkte jeg å legge lokk på det og gikk på jobb som vanlig. Det var mindre vellykket. Er du en snill pike som føler at du må leve opp til alle forventninger? - ikke at det nødvendigvis trenger være stress, men har ikke legen din snakket med deg om at det kan være noe psykisk som ligger til grunn når det ikke er noe fysisk?

jeg er definitivt en snill pike!Men har lært meg å si nei nå da...

men jeg sa alltid ja tidligere til alt...dette har pågått siden jeg gikk på barneskolen, hadde aldri såkalte glemmekryss, aldri frekk mot noen, skrev 30 siden istedenfor 10 eks..hadde bare 5 og 6 i fag osv...føler jeg må være penest, smartest, snillest osv...stress ja, men på en måte tror jeg ikke dette har noe med det å gjøre:S

De siste 5 punktene kan høres ut som angst. Føler du at du nesten fryser og er kald fra innsiden? Litt slepphendt og ukonsentrert?

De andre punktene kan faktisk være i forbindelse med silikonen, men jeg tviler. Er det bare i håndledd og albuer det verker, eller verker det i andre ledd som kneskåler også?

Svimmelhet kan komme av så mangt

Du må kontakte Ø-N-H- lege, kan være mandler, polypper, trange ganger mellom øre-nese-hals/svelg etc

Annonse

Jeg anbefaler deg ihvertfall å få henvisning til Ø-N-H og ta en prat med din fastlege ang de 5 siste punktene. Selv om du ikke føler deg kald innvendig eller er slepphendt, så stemmer de 5 siste punktene med enkelte angst-symptomer. Verdt å sjekke ihvertfall..

sjekk igjen.

OG!!!!!!!

du kan være syk selv om veridn er innen for det "normale"

dette vet jeg altso.

Jeg selv må ha en høy verdi for å fungere. på ca 18-20.

når jeg er på 10 sier legen at verdien min er fin og sender meg hjem. Men da har jeg alle de sympt du beskriver, sånn ca.

får jeg høyere dose levaxin blir de borte.

prøv igjen. og si dette :)

Lykke til.

-har vært nettopp syk.meld. kranglet meg til høyere dose medisin og har ingen sympt.lenger. Bare litt når jeg har jobbet ekstra mye. :)

helsing ei som er krosnisk syk har hatt lavt stoffskifte i 15 år. så har vært gjennom prøving og feiling.

Har du sjekket om du har b-vitamin mangel?

Har du prøvd å legge om kostholdet? Jeg hadde det ganske likt deg, la om kostholdet til lavkarbo og har det mye bedre nå.

Det kan også være tarmen din som lekker/intoleranse mot noe i maten.

Disse symptomene fikk jeg for over 1 år siden også og jeg fikk faktisk beskjed fra legen om at jeg var utbrent og hadde utviklet angst. Fikk cipralex som hjalp endel, men det hender jeg har disse symptomene når jeg er veldig sliten.

Har du oppstykket og dårlig søvn? Jeg ville ha lest litt om fibromyalgi var jeg deg..

har nok b-vitamin, det er nettopp sjekket :)

har ikke prøvd å lagt om kostholdet, men kanskje jeg burde....

tror verdien min lå på 12(han sa det ikke, men jeg så det selv og mener det lå under stoffskiftet)....

takk for at du svarte....:)

blir jo litt redd siden hjertet plutselig galloperer og jeg blir rar i hele kroppen, har vondt i brystet med stråling i venstrearm osv...vil vite hva som feiler meg!!!:(

sover som etlite barrn når jeg først sovner, var litt plaget med oppstykket søvn tidligere, men nå er jeg så sliten at jeg sovner sekunder etter jeg har truffet puta og våkner ikke før snuppa står og roper mamma;)

begynner å lure på om det er fibromyalgi................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...