Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skifter dere merke/smak? Begynte med nestle sin risgrøt med banansmak, og den elsker hun. Prøvde etter noen uker med en uten smak som også gikk fint. Så prøvde vi ut en hvete grøt, men den falt ikke i smak. Ble mye tull. Men vil ikke gjøre henne vant til bare banan smak. Hvordan er det forresten med grøten som inneholder gluten? Har lest en skal være forsiktig med det, men det må jo innføres etterhvert?! Holder det med smaksprøver der også, før en gir full porsjon? Ikke lett dette her.. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alle typer man får kjøpt, mikser og trikser. Blander risgrøt med havregrøt. Fruktgrøter med naturelle. Er forsiktig med gluten og har enda ikke gitt rein havregrøt. Blander i fruktbeger osv. For tiden blander jeg 6 mnd havregrøt naturell med 4 mnd risgrøt med banan og 6 mnd havregrøt aprikos/ banan med 4 mnd risgrøt. Bruker også endel svensk grøt som en risgrøt fra semper som jeg blander med havregrøt 4 mnd. Bruker også velling som avveksling. Sønnen min er 7 mnd.

Skrevet

Jeg syns utvalget er lite, og har ikke altid fått kjøpt mere av den samme grøten. Liker heller ikke at alt smaker banan, og blander heller i litt sviskemos med eple eller "fruit break" eller favoritten: blåbær. Mulig utvalget blir litt bedre for 6 mnd +.

Skrevet

Det samma gjorde jeg da nurket var i den "alderen" der, og enda gjør jeg det selv om han er blitt 8,5 mnd gammel. Havregrøt innførte jeg da han var litt over 6mnd, og det gikk kjempe fint :) For å få enda mer smaksvariant har jeg begynt å ha et lag med div. fruktmos oppå grøten istedenfor å blande det i grøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...