kevinogemilsmamma Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Hei dere! Jeg trenger litt hjelp, synes lillemor sover så mye. Hun er sjelden våken mer enn en time, da blir hun kjempe trist og roen seg kun i sjal på dagen. Uansett hva jeg prøver gråter hun før hun sovner. Så sover hun 3-4 timer. På kvelden sovner hun på sofaen mellom 20-21, da gråter hun også, og det hjelper ikke å bære ol. Gråter sjelden mer enn 10 min... så sover hun til 05. Jeg vekker henne kl 23 og gir melk, men hun sover som regel gjennom hele måltidet og sover videre i sengen sin/vår. Har deres små sovet så mye? Jeg blir så usikker... De 2 eldre gutta mine sov langt mindre på dagen. Og synes det er så rart at hun er så trist før hun sovner.. På forhånd takk for alle svar!
Lemonia Skrevet 23. juli 2011 #2 Skrevet 23. juli 2011 Eldstemann sov veldig mye de første ukene. Han våknet kun for mat og sovnet så raskt igjen. Yngstemann er mer våken. Han sov gjennom natten tidlig, men på dagen er han våken flere timer og sover vanligvis bare en times dupper om gangen (til sammenligning kan storebror på 2½ fint sove en to timers dupp midt på dagen fremdeles). Yngstemann trenger også å vugges i søvn og kjemper litt mer mot søvnen før han sovner, mens eldstemann bare kunne legges ned og så sovnet han tvert. Barn har ulikt søvnbehov, og så lenge de virker fornøyd skal de bare få sove så mye eller lite de vil, så jeg synes det du beskriver høres helt normalt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå