Gå til innhold

Trodde min datters molusker var borte for alltid... men nå er det tilbake for fult!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv Brulidine salve. Kløstillende salve som jeg brukte på mine barn. Fåes på apoteket. Funker bra, synes jeg. Molusker er jo et virus som er aktivt i kroppen i 6-12 mnd. I denne perioden kan de bli borte for så å komme tilbake. Begge mine barn har vært relativt hardt rammet, spesielt på beina og magen, men er "friske" nå. De sprer seg fort om de kløes i stykker. Bassengbading er også er årsak til spredning av molusker. Når en molusk er helt "moden" kan du ved hjelp en en skje skrape ut kjernen på molusken. Da vil den molusken "dø" ut. Dette rådet fikk vi av vår fastlege/barnelege.

Lykke til og god bedring;)

For en stund siden var det noen her inne som anbefalte kvisekrem, var det Seba tro? Selges på apoteket i små tuber og skal has på kviser, er bakteriedrepende og tørker ut... Har ikke prøvd det selv for nå er det en stund siden vi hatt molusker på ungene her, men hun påsto det hadde virket kjempebra på barnet hennes.

Verdt et forsøk kanskje?

• 1 måned senere...

Jeg ble helt opprådd over min datters molusker. Endte med at jeg klemte de, etter 1 uke var alle borte og kom ikke tilbake. Hun har svake arr etter de, så ikke sikkert det var så lurt.. Men vi ble kvitt de etter å ha stridd med de i 6 mnd.

Annonse

Jeg smurte på Emla krem som bedøver området litt slik at det ikke skal være så vondt når du fjerner molluskene. Så tok jeg en pinsett og fikk ut den klumpen som er inni mollusken. Vi har ikke sett molluskene siden på mine 2 barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...