Gå til innhold

Hjelp! Hva hjalp på ditt kolikkbarn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mi har vært t kiropraktor 4 gang, er mye bedre, men ikke helt bra. skriker en del ennå. jeg drikker ikke melk,yoghurt,brus,kaffe,te osv jeg har måtte kutte ut all frukt unntatt melon og agurk. sterk mat,løk,kål,div,sauser å slikt må jeg holde meg unna.

mi får sukkervann når ikke trøst,bæring,masasje hjelper.

grusomt når d står på. lykke til,håper han blir bedre fort:)

Her var det en vannvittig bedring fra dagen etter jeg sluttet med melk.

Jeg kuttet ut drikkemelk, yoghurt, ost og sånne rene melkeprodukter, men spiste litt av ting med melk i som sauser, sjokolade o.l.

Prøvde forsiktig å innføre yoghurt med ujevne mellomrom og det resulterte alltid i mageknip og gråt, først når hun var 4 mnd kunne jeg spise yoghurt og ost igjen.

Anbefaler kiropraktor som andre også gjør. Til oss skulle det bare 2 beh til! Hadde låsninger i nakke og bekken stakkar:( Tuppa vår skrek opp til 9 timer i strekk kun avbrutt av stille ved amming. Søk hjelp for det er helt forferdelig å se babyen sin ha det så vondt uten å kunne hjelpe. Og det er lov å innrømme at enn kan bli gal av skrikinga uansett hvor glad man er i babyen.

Jeg kutta også ut melk, epler+ alt det andre som er nevnt. Funket ikke hos meg. Heller ikke karveoppkok, sukkervann eller minifom. Drakk også ammete men det funket ikke. Anbefaler også bæresjal f.eks mobywrap. Forøvrig finnes det en CD som heter "ikke gråt". Er fullt av lyder som visstnok kan få babyen stille. Og må man ut å trille midt på natten for å få minien til å sove så gjør man det. Så har de det hvertfall godt den korte stunden. Var selv ute kl 0300 en natt og trillet....rart å tenke på:)

Skulle ingenting hjelpe må dere huske på å be om hjelp til pass av barnet! Enn er ikke noe dårligere foreldre om dere gjør det. Ja det er fælt men enn kan bli gal av mindre. Ikke unormalt at enn blir stående å gråte i ren frustrasjon med barnet i armene. Gi da barnet til noen andre eller legg d fra deg en stund. Til oss var lisstuppa noen ganger stille på stellebordet av en merkelig grunn.

Annonse

med de 2 elste funka ingenting, kolikk gråt frem til 8mnds alder. med nr 3 så funka en stram matingsrutine fordi da fikk magen ro til å fordøye maten. hun fikk aldri mat tettere enn2,5 time mellom måltidene. hun fant helt roen å da hun var 6 uker så sov hun natten igjennom å det gjør hun fortsatt 18mnd etter. nå ammer du så det har jeg ikke helt peiling på men vet flere av mine kolikk medsøstre har brukt samme teknikk å lykkes selv om de ammet.

Jeg ambefaler manuellterapeut i stedet for kiropraktor. Det er nemlig helt gratis for barn. De gjør det samme som en kiropraktor, men er utdannet fysioterapeut i tillegg!!!

Gå til en som har videreutdanning på spedbarn.

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Hei. Hos oss funket et middel som heter Infacol, brukte det på førstemann og nå på minsten. Vi bestiller på nettet fra Storbritannia. Middelet fungerer på samme måte som Minifom, det løser opp luftboblene og gjør dem lettere å få ut, eneste forskjellen er at Infacolen virker - det har ikke Minifomen gjort på noen av våre barn. Fennikelte funker også veldig bra, enten du drikker det selv hvis du ammer, eller gir det på flaske i forkant av måltidet hvis du gir mme. Ellers så har man jo rådet om å gi sukkervann når det står på som verst. Det funket forøvrig ikke her i huset.... Anbefaler absolutt bæresjal, det er gull verdt! Vesla sovner som en stein etter ti minutter, og jeg får unna husarbeid mens hun får slappet av.

Vi prøvde kiropraktor på førstemann, syns ikke det hjalp noe særlig. Men har hørt om andre som har hatt positiv erfaring med kiropraktor og manuellterapeut. Når det står på som verst, er man villig til å prøve det meste! Håper dere finner et tips som funker :)

Jeg kuttet det meste fra kosten de første månedene dvs melk, det meste av frukt og grønnsaker, halvfabrikata, brus, sjokolade osv osv. Jeg levde på vann, eplejuice (gikk faktisk bra), brød, leverpostei, hapå, fisk og poteter, rent kjøtt, ikke krydder. Det var noen tøffe måneder for meg, men hjalp babyen utrolig mye. Da hun var 4 måneder begynte hun å tåle forskjellige matvarer (morsmelk) og tålte alt da hun var 6 måneder.

Når jeg testet ting testet jeg alltid til frokost slik at vi fikk gråtingen på ettermiddagen i stedet for på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...