løve_mamma Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Mini på 9mnd er på andre dagen med høy feber. Den har holdt seg stort sett rett i underkant av 40 grader, men har også vært på 40 grader i morges. Jeg var hos fastlegen i går, der lo hun avmeg fordi jeg hadde kommet inn med han (han hadde da 39,7 i feber, og på legekontoret tar de aldri telefonen så derfor reiste jeg inn der) og fikk meg til å føle meg dum. Legen sa jeg skulle gi han paracet, og skrev samtidig ut resept på antibiotika som jeg skulle hente ut hvis han fremdeles hadde feber på lørdag. Jeg vet det er fredag idag, men dette er min første baby og jeg er bekymre. Hva synes dere? Burde jeg ta en tlf bort til legevakten og høre med de? Siden paraceten ikke har hjulpet mot feberen?
løve_mamma Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 22. juli 2011 jeg legger til at han spyr opp det han får i seg av mat, og er veldig slapp og grinete hele tiden. skal bare ha masse kos
Lillepusen-78 Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Jeg ville gjort det. For sikkerhets skyld, og ikke minst for å kunne berolige deg. Man blir jo bekymret når disse småttisene er syke... Litt av en lege du har, forresten!! Hun hørtes da ikke mye grundig ut. God bedring til gutten din.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 Samme med jenta mi nå også 40 grader i feber i hele dag, men etter paracet i kveld fikk vi den ned til 38,9 heldigvis. Utrolig sutrete og pjusk, orker ingenting, bare sitte på fanget og armen. Har ikke spist noe annet enn pupp idag, og et par skjeer grøt. Siden hun ikke har noen andre symptomer enn høy feber foreløpig, mistenker jeg 4.barnesykdom og avventer legebesøk, siden vi får ned feberen med Paracet. Hvis du er veldig bekymret, skader det uansett ikke med en telefon til legevakta- jeg tar som regel en telefon til min far i slike situasjoner, han er lege og kan berolige meg litt og gi gode råd, og det samme kan Legevakta:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juli 2011 #5 Skrevet 23. juli 2011 Hvordan går det med gutten din, løvemamma?? Her ble det legevakta idag gitt, siden vi hadde en grusom natt, med oppkast i søvne, kokvarm, sløv baby med rask pust og dårlig søvn på oss alle. Hun hadde 40,7 idag tidlig, og legen mente at det ganske sikkert var streptokokker i halsen... (igjen!! Hun hadde jo det i påsken en gang også..) Så nå går hun på penicillin, og vi håper at hun snart blir frisk igjen!! Kastet opp et par ganger idag også, når feberen var som høyest, og nekter å spise noe, eller drikke fra tutekopp.. Men hun drikker mye pupp heldigvis, så jeg håper hun får i seg nok væske fra det.. HUFF, ikke noe moro når de små er syke
Vårgutten-08 <3 Skrevet 23. juli 2011 #6 Skrevet 23. juli 2011 Hørtes ut som lite ok fastlege! Jeg synes ikke du skal gi antibiotika uten å sjekke om det er en infeksjon forårsaket av virus eller bakterier. Er det virus, så vil uansett ikke antibiotikaen fungere, og du stapper i den lille kroppen unødvendig "dritt". Rart at legen ikke tok en CRP av barnet ditt når du var der for å fastslå hva infeksjonen er forårsaket av. Håper uansett bebisen din er mye bedre idag. Hvis det ikke er tilfelle skader det ikke ringe legevakten. Kanskje dere er heldig denne gangen og kommer til en lege som faktisk gjør jobben sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå