Gå til innhold

Er ikke rart man blir litt rasistisk!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Så trangsynt du er 19:28. Hvorfor er det ALLTID visse land som alltid skal bombe, bruke våpen (jeg trenger ikke nevne land, det vet vi alle). For et forferdelig syn de har på menneskeliv. For ett forferdelig unormalt syn de har på våpenog disse vil du ha i nabolaget?

Annonse

Utsagnene dine er så dumme og uvitende at man blir litt uvel. Hvilke land snakker du om? USA? Irland? Pakistan? Kina? Eller snakker du om terrorister og ikke regjeringer? Tenker du da på etniske svensker? Mennesker fra Ghana?

Anser du deg selv som et sivilisert menneske? Siviliserte mennesker hater ikke andre, bedriver ikke terror eller voldelig hevn og har ikke dødsstraff.

jeg blir matt over dere som elsker disse menneskene og som ønsker de alle velkomne. slutt å gift dere med disse folka, så blir det kanskje mindre innvandring. pakistan, iran, irak spesielt!

ja ser på meg selv som sivilisert. Hehe men det du nevner der er ikke definisjonen på ett sivilisert menneske

hi

Rasistiske mennesker er noe av det mest idiotiske som finnes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal en skjære alle (mørkhudede) over en kam, fordi noen er idiotiske? Skal uskyldige barn nektes en trygg framtid i Norge(vet det ikke er innvandring du nevner, men rasisme og innvandring har stort sett sammenheng...), fordi at noen "utlendinger" og muslimer er idiotiske?

Mine nærmeste naboer er fra Polen, de flyttet hit i fjor påske, og er nå våre nærmeste venner også. De snakker greit norsk nå, og de har begge jobber. De er kjempe snille og vi liker dem kjempe godt. barna våre går ut og inn hos dem som de selv vil, da de har en sønn på 2 år selv. Hvorfor kaller du dem dritt??

skal vi ikke heller ta en titt på hvem som får komme inn i landet vårt? og la de som ikke klarer og håndheve loven på riktig måte bli sendt ut igjen? synes det blir feil å dra alle under samme kam.

Jeg har aldri ansett med selv som rasist - prøver å møte alle som individ og menneske, har generelt ikke noe mot andre med annen hudfarge.

Men, dessverre blir jeg mer og mer skeptisk. Da jeg bodde i Oslo for noen år siden ble jeg stadig oftere av mørke utlendinger kalt for hore da jeg gikk nedover Trondheimsveien - ikledd dongeribukse og genser, ikke spesielt kroppsnært, ikke utringet. Når man opplever det slik, og samtidig det å komme inn på nærbutikkene der og bli baksnakket av de mørke mennene som drev butikkene. Når man ser vold og blir forfulgt av mørke utlendinger - ja, vet du hva, da begynner jeg faktisk å få holdninger som minner om rasismer - selv om jeg fremdeles prøver å se enkeltpersoner for det de er.

Jeg har også opplevd å bli forfulgt i syv år (!!!) av en og samme utlending (som jeg aldri har snakket med, ikke vet hvem er, ingen felles kjente) uten at politiet har tatt det på alvor. Når de etter noen år begynte å ta meg på "alvor" fikk jeg bare vite at hvis de gjorde noe ville det trolig være det som fikk det til å tippe over for ham og skade meg. Fikk beskjed om å ikke gå noe sted uten mobil, under ingen omstendigheter gå alene etter mørkets frembrudd (kl 1530 vinterstid!).

Så dessverre har jeg også begynt å bli veldig skeptisk til mange utlendinger. Ikke av holdninger og ønske - men av erfaringer jeg har gjort meg.

Har bodd så mye i utlandet at jeg mener at får man bo i et annet land enn sitt eget så må man forholde seg til lover og regler og vanlig omgangsform i det landet. Hvorfor skal vi tolerere at mennesker komme til Norge og ignorere norske lover og kultur?

Igjen, jeg har ikke mot de som forholder seg til norsk språk, kultur og lover og regler, som integrerer seg i samfunnet.

Dessverre hjelper ikke kriser som dagens på folks oppfatning, det skaper redsel. Det skaper også redsel blant de av våre nyere landsmenn som integrerer seg gode i samfunnet. Dessverre!

Han hadde norsk utseende og snakket vanlig østlandsdialekt. Jeg er ikke så god til å anslå alderen på folk, men antar at han var i 30- eller 40-årene.

Dette står det på vg.. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080593

Er nesten mer skremmende om det er nordmenn som står bak:(

Ja, det er ikke greit 20:23, men du må greie å se forskjelen på kulturelle overbevisninger, gjerne basert på deres tro og oppdragelse og raser?

Det er jo ikke ALLE utlendinger, alle innen den eller de rasene som oppfører seg sånn eller slik, derfor blir det også veldig ignorant å gjøre seg til rasist av den grunn. En rasist er noen som er veldig uvitende.

Det er litt det samme som at disse som ropte skjellsord til deg er rasistiske ihht. norske kvinner og kaller oss horer uansett hva vi er kledd i fordi de bare "mener det er sånn, alle er sånn".

Vi må være forsiktige med å senke oss til de lave nivåene det faktisk er når man skylder på innvandring. Innvandring har ingenting med dette å gjøre.

Om det har noe å gjøre med krigen i Afghanistan så handler det om en gruppe som bruker slike pressmidler som terror for å få igjennom sine krav.

En gruppering, ikke et helt folk! Folket i landene disse grupperingene holder til lider også under grupperingenes terror i egne land så dette er ikke en hel rases skyld.

Jeg forstår at folk blir skeptiske, men jeg ser ikke grunnen. De aller fleste ikke-vestlige innvandrere og muslimer fordømmer slike handlinger som dette. Det er ekstremister som driver med slik, et fåtall av mennesker sett i verdenssammenheng. De fleste ikke-vestlige innvandrere og muslimer er fredelige. La oss tenke på det. Det er urettferdig for dem om vi blir rasistiske.

Dessuten har jeg hørt at mannen som utløste skudd på Utøya var av nordisk opprinnelse... så hvis man vil bli rasistisk mot sitt eget folkeslags så... go ahead!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...