megogknotten Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Mini her får en flaske med 180ml mme i 05 tiden. Frokost halv 10 som er halv skive med leverpostein pluss en liten grøtporsjon. Drikker bare vann her. Lunsj er 1 tiden 90ml melk og et fruktmosbeger Middag er halv 4-4 er litt over et halvt glass med middag. Og litt vann Kvelds er rundt 6-7 og er grøt og melkeflaske. Nå de siste dagene har han begynt å bli merkbart sulten allerede halv 6. Så han har fått mat litt før seks og får han ikke gapt høyt nok. Er redd for å øke middagen også.. men det er kanskje på tide? Han er 7 mnd. Og bruker blanding av 6 mnd og 8mnd middagsglass.. men kun 6mnd grøt. Er det mer mettende med 8mnd grøt? Godnatt grøten spiser han ikke. Tips til hva jeg kan gjøre? Skal jeg øke noen måltider? erstatte noe grøt på kvelden med brødskive her også? Blir veldig sutrete fra 4-5 tiden og helt til leggetid også. Merkbart sulten i 5-6 tiden. Synes det er så tidlig etter middag halv 4-4. Han er veldig aktiv og sover kun to små lurer på dagen. ca 1-2 timer til sammen.
pytten Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 synes ikke det høres så mye ut for en baby på 7mnd... tilbyr du mat til han er mett da? Her får gutten en stor porsjon grøt til frokost. grøt metter godt etter en lang natts søvn. Så flott at du har begynt med brødskiver hva med å gi en større porsjon grøt til frokost og heller gi brødskive til lunch i tillegg til frukt og mme? Spiser han mer enn et halvt middagsglass om han får tilbudet? Hvorfor er du redd for å øke på porsjonene? synes ikke det er så rart at han fort blir sulten igjen... Husk at det krever masse energi å vokse og utvikle seg Vet ikke om 8mnd grøten er mer mettende, har ikke merket noen forskjell her da vi gikk over til den. Her der måltidene slik ut: (gutten er 9mnd... måltidsfordelingen var ca den samme da han var 7mnd, bortsett fra noe mindre porsjoner og at lunchen da bestod av noen små brødbiter+fruktmos og amming) 06:30 amming 07:30 Frokost: stor porsjon grøt 10:30 Lunch: 2brødskiver + fruktmos 13:00 amming 15:00 Middag: 1stk middagsglass 18:00 Kvelds: stor porsjon grøt 19:00 amming rett før legging
El1 Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Du kan nok gi større porsjoner. Jeg synes ikke at middagsglasset metter så bra som grøt, så jeg har flyttet middagsglasset til kl 13 og gir grøt til middag. Det fungerer her. Sønnen min er 7 mnd og idag har han spist: Kl 09 1 porsjon grøt, frukt og vann (grøt blander jeg av risgrøt 4 mnd og havregrøt banan/aprikos 6 mnd) Kl 13 1/2 middagsglass, frukt, vann og en skive brød med leverpostei Kl 17 2 porsjoner grøt, frukt og vann (grøt av havregrøt naturelle 6 mnd og risgrøt med banan 4 mnd) Kl 20 220 ml velling
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 23. juli 2011 #4 Skrevet 23. juli 2011 Jeg syns det er for lenge mellom hvert måltid. Hvis han får flaske kl 05 og frokost 0930, er det 4,5 timer! Det er lenge! Lunsjen er snau, og så burde han få mat mellom lunsj og middag, feks i 14 tiden. Jeg jobber i barnehage, og det er alltid et mellommåltid. Fruktbeger til lunsj ville jeg event byttet ut med noe mer mettende, så heller gitt begeret til mellom. Bare et lite innspill;) Ikke bli fornærmet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå