Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Å, nå trenger jeg beroligende ord om igangsetting! Etter ul idag, ble det besluttet at lillemann må ut snart.Det er en uke til termin i morgen. Ble sjekket nedentil, og var veldig umoden. Ble derfor satt inn ballongkateter og skal igang med modn.piller i morgentidlig. Har hatt svake rier med 10 min mellomrom siden kl 12 idag, regner med det modnes litt nå. Men er redd dette er noe som vil vare i dagesvis, det er jo nesten bare slike historier jeg har hørt. Er forresten mitt andre barn og hadde et normalt forløp sist. Har også kommet litt blodslim. Jeg som har fryktet dette! Ville virkelig ikke settes igang, men selvfølgelig må jeg tenke at det er viktig for babyen..
Maia&Mathias <3 Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Hvorfor skal du settes igang? Jeg går nesten å håper på å bli satt igang jeg da, bare fordi mannen egentlig skal reise ut på jobb i nordsjøen litt over ei uke over termin og livet hadde vært litt lettere hvis ho kom litt før tia + at jeg har en del andre plager... Har lest en del om igangsetting på nettet og når du er andregangsfødende så er d ikke alltid d er så ille med igangsettelse. Det går ofte ganske mye fortere enn med en naturlig fødsel og folk føler av og til at de mister kontrollen men samtidig så går d så fort og er så intenst at de ikke rekker å bli så slitne som de gjør med en fødsel som drar ut. Hvis du googler igangsettelse av fødsel vs naturlig fødsel så kommer d opp en del treff med forskjellige historier om erfaringer. Masse lykke til! Håper d går bra for deg!
Dolis Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 de færreste vil settes igang, men babyen må jo ut Ble satt i gang med min 2. fikk satt inn tablett, riene starta etter 5 timer og 4 timer etter det igjen var fødselen overstått. en rask, men intens fødsel. regner med at jeg kanskje var moden da, ettersom det gikk så fort, men det vet jeg ikke sikkert. lykke til, håper du slipper å gå på dagesvis!
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2011 Jeg skal settes igang pga stort vekstavvik og lite fostervann. Merker fortsatt sammentrekninger med jevne mellomrom, men ble litt mindre vonde etter at kateteret falt ut. Hmm.. ja, det kan jo slå begge veier egentlig. Håper babyen er ute i løpet av helga, hvertfall. Men er jo umulig å forutsi. Håper disse svake riene kan modne godt i løpet av natta, for ved sjekk i dagtidlig hørtes det ut som det var så umodent som det kunne være :-/
Bellamor79_høygravid Skrevet 25. juli 2011 #5 Skrevet 25. juli 2011 Heisann! Jeg fødte en nydelig liten datter for 16 dager siden etter igangsetting. Jeg var ikke moden når de begynte med pillene, så overlegen på føden ble rimelig overrasket over at jeg hadde litt effekt etter den første pillen. Jeg fikk tilsammen 4 modningspiller piller med ca 4 timers mellomrom, så var jeg i fødsel. Vær obs på at riene kommer kastende på deg og vil være mer intense når du blir igangsatt. Dette var det ingen som fortalte meg før etter fødselen var over. Men så lenge du evt er positivt innstilt til bruk av smertelindring, så vil det ikke være noe stort problem. Jeg ble igangsatt 1 mnd før termin pga svangerskapskløe, var førstegangsfødende. Fødselen min tok kun 3,5 timer fra vannet gikk. Jeg brukte lystgass for å kontrollere pusten og slappe av til jeg fikk epidural. Etter epiduralen kjente jeg ikke mer til riene før pressriene startet. Kjente det bare som et stort behov for å drite, så ba om å få gå på do før fødselen ;P noe de bare svarte med at det er like før nå, det kjennes bare slik ut som at du må på do. Lykke til med igangsettingen og lykke til i mammarollen, du er snart i mål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå