Gå til innhold

Flere som blir redde nå? ang oslo...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet nå at min bror og hans kone har det bra, men de bor i Oslo(heldigvis på Grunerløkka, men huset ristet visstnok), så det er klart jeg ble redd.

Jenta mi har nettopp vært på besøk hos dem, men reiste heldigvis fra Oslo i går.

Det er nok en gal person eller et terrorangrep, men det er ikke krig i Norge enda.

Næh... det blir sjeldent krig av små terroraksjoner i storbyene. Ikke få panikk. Det er fælt det som har skjedd, men det er ikke starten på noe mer. Veldig trist at folk er drept og skadd, og ganske så uvirkelig siden vi jo ellers føler oss så trygg her til lands. Men det blir ikke krig nei.

Annonse

Ja, jeg ble bekymret nå. Får virkelig ikke håpe det er et terrorangrep selv om jeg har mine mistanker. De sa nettopp på tv at de ikke vet grunnen til eksplosjonen, om det var gasslekkasje, terrorangrep eller noe annet, men Norge har vært truet en stund, så det spørs....

:(

Jeg kjenner at det gjør noe med meg. Den, muligens falske, tryggheten jeg har kjent ved å bo i et land som er fredelig og hvor vi løser konflikter med ord istedenfor vold er borte.

Samtidig blir jeg veldig, veldig sint! Et eller annet sted er det noen som jubler og klapper i hendene nå fordi aksjonen deres var "vellykket", og at de fikk ødelagt liv, mennesker, bygninger og illusjonen om trygghet.

Jeg har mye familie i Oslo, tidligere kolleger og venner. Kjenner folk som jobber i regjeringsbygget, og kan bare be om at det har gått bra med så mange som mulig og at de raskt får tatt dem som er ansvarlige for dette og deportert dem til et forblåst skjær i Antarktis.

Vi er ikke i KRIG med Afghanistan. Vi er en del av den internasjonale fredsbevarende styrken der nede. Det er noe annet enn krig. Det er mer nordmenn der nede som driver med gjenoppbygging, utdanning, og humanitært arbeide enn det er soldater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...