Galskapens overhode Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Her er yngste nå 6,5 mndr. Før 6mnd kontrollen hadde vi så vidt kommet i gang med fast føde, Han var da 8,5 kg og 70 cm. Vi har jobbet med å innføre grøt siden ca 5 mndr men han har ikke vært glad i det. De siste ukene syntes jeg han har blitt smalere i kroppen og ansiktet, og var redd for at han hadde stagnert på vekta etter vi kom i gang med 2,5 måltider om dagen., men på kontroll i dag var han nesten 9 kg og var 71,5 cm lang. Han hadde gått ned litt på percentilen, men det er pga han har strekt seg så mye. Flere som vokser fort etter innføring av mat?
Galskapens overhode Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 22. juli 2011 fikk vel ikek helt med at han da nå er 6,5 mndr =)
Dottie80 Skrevet 23. juli 2011 #3 Skrevet 23. juli 2011 Jeg tror ikke det har så mye med innføring av fast føde - heller at de vokser litt i rykk og napp... Min gutt begynte med fast føde litt før han var 4 mnd, og han har vokst mye hele tiden siden fødsel (en del større enn de andre på barselgruppen). Vi var på 6 mnd ktr for en drøy uke siden, og da var han 73,5 cm og ca 9,7 kg. Siste mnd har han vokst mindre i lengden enn tidligere, men litt mer tyngdemessig. Jeg tenker bare at de må få mat og bli mette, så jevner ting seg til over tid. Regner med at når minien begynner å krype/gå/være i mer aktivitet, så forsvinner vel litt av de herlig babyvalkene... (Egentlig litt leit å tenke på...) Så lenge han er happy, så er jeg happy - og mer kan vi vel ikke forvente!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå