Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jm at jeg helst ikke skulle ligge på ryggen etter uke 24. Jeg prøver å la være,men jeg gjør det av meg selv i søvne. Og i og med at jeg hverken blir svimmel eller kvalm våkner jeg ikke av det heller. Her om natten våknet jeg av kynnere da jeg lå sånn,men jeg vet ikke om det var pga måten jeg lå på eller om det var andre ting. Det jeg lurer på,er det farlig for babyen at jeg ligger på ryggen når jeg ikke merker noe selv? Jeg er så livredd for det! Og det hender til og med at jeg våkner av at jeg nesten ligger på magen. Skviser jeg henne da? Vet dette høres tåpelig ut,men jeg er sååå redd for å gjøre noe for å skade henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel på grunn av åren som ligger i ryggen man ikke skal sove på rygg tror jeg, skal ikke skade bebisen. Jeg legger en ekstra pute bak meg for å unngå å ligge helt på ryggen, blir så nummen i armene. Er også sånn at jeg legger meg på ryggen om natten, men ligger da litt på skeiva og da går det bra ;) Har også våknet av at jeg ligger nesten på magen, men da sier lillegutt i fra hehe

Skrevet

Man bør ikke sove på rygg fordi da kan babyen legge press på hovedpulsåren din. Dette resulterer i dårligere blodgjennomstrømning og oksygenopptak. Dette er jo ikke bra, men som oftest vil man kjenne at en føler seg dårlig om dette skjer. Jeg merket ikke noe til dette i mine andre svangerskap og kunne fint sove på ryggen. Men denne gang går det ikke. Jeg blir kjempedårlig med en gang. Kvalm, svimmel og uvel. Vokner av dette om jeg havner på rygg. Så jeg tror nå det at om du ikke føler noe ubehag er det ikke farlig.

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at så lenge du selv ikke blir uvel av å ligge på ryggen så er det ikke farlig.

Dersom du selv synes det er behagelig å ligge på magen så er heller ikke dette farlig for babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...