Gajsa Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Lillemor starter i bhg i slutten av august, og jeg har tenkt å redusere arbeidstiden min til 80% i den forbindelse. De er jo så små når de begynner, og jeg vil at starten skal bli litt mykere, så langt det lar seg gjøre. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å jobbe 9-1430, slik at hver dag blir litt kortere, i tillegg unngår vi rushet ved bringing og henting. Igår snakket jeg og min samboer om dette, han syntes det hørtes mer lurt ut å ha fri en dag i uken, enten onsdag eller torsdag, slik at uka ble kortere for lillemor. Dersom vi velger første alternativ, vil hennes tid i bhg være hver dag fra ca. 0830-1500, 6,5 timer, mot normalt 0745-1545, 8 timer. Vi vil jo, dersom vi velger å ha fri en dag i uken, innimellom ha tid å hente henne før, men i gjennomsnitt vil nok bhg-dagen bli 7,5-8 timer, altså mye lengre enn vår arbeidsdag. Jeg heller fremdeles mot reduserte dager, hva synes dere? Er det noen som har erfaringer med dette? Tips mottas med stor takk!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Jeg ville gått for kortere dager når barnet er lite! Jeg jobber i barnehage og erfarer at de som har lange dager hver dag ofte er veldig slitne å ettermiddagen. Bare det å få ha god tid på morgenen syns jeg som mor er deilig. Så vi nyter de to morgenene i uka hvor jeg begynner seinere.
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har også jobbet redusert etter at frøkna startet i bhg. Jobbet 50% stilling de første seks mnd, og deretter 80%. Ville nok også anbefalt deg å jobbe kortere dager i stedet for å ha en dag fri. Både fordi barna blir som en annen her sier mer slitne mot slutten av dagen, og fordi den ene fridagen stortsett alltid går bort i å vaske hus eller løpe ærend med ungen på slep. Jeg startet nemlig med en dag fri i stedet for kortere dager, men angret meg fort;)
mami78 Skrevet 23. juli 2011 #4 Skrevet 23. juli 2011 Jeg skal også ha minsten i b.hage fra august og skal være hjemme en dag i uka. Dette fordi jeg ofte allikevel kan hente han kl.15 og mannen min kan levere rundt kl.8, så blir ikke så lange dager. Deilig å ha en lang helg og også å ha tid med de største barna mine som går på skolen...jeg føler en dag blir mer kvalitet med minsten enn å korte ned. Håper du finner en løsning som passer dere
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2011 #5 Skrevet 24. juli 2011 Jeg hadde uten tvil valgt kortere dager. De blir slitne av barnehagen når de er så små og 8timer er veldig lenge. Min eldste hadde dager på ca 6,5timer i begynnelsen og han var ofte utslitt når jeg hentet. Det er ofte greit for dem å være i barnehagen ofte i begynnelsen også, sånn at de venner seg til å være der. Nå skal yngste begynne i barnehagen også og jeg kommer fortsatt til å jobbe reduserte dager for å unngå lange dager i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå