Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor starter i bhg i slutten av august, og jeg har tenkt å redusere arbeidstiden min til 80% i den forbindelse. De er jo så små når de begynner, og jeg vil at starten skal bli litt mykere, så langt det lar seg gjøre.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å jobbe 9-1430, slik at hver dag blir litt kortere, i tillegg unngår vi rushet ved bringing og henting. Igår snakket jeg og min samboer om dette, han syntes det hørtes mer lurt ut å ha fri en dag i uken, enten onsdag eller torsdag, slik at uka ble kortere for lillemor. Dersom vi velger første alternativ, vil hennes tid i bhg være hver dag fra ca. 0830-1500, 6,5 timer, mot normalt 0745-1545, 8 timer. Vi vil jo, dersom vi velger å ha fri en dag i uken, innimellom ha tid å hente henne før, men i gjennomsnitt vil nok bhg-dagen bli 7,5-8 timer, altså mye lengre enn vår arbeidsdag. Jeg heller fremdeles mot reduserte dager, hva synes dere? Er det noen som har erfaringer med dette? Tips mottas med stor takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for kortere dager når barnet er lite! Jeg jobber i barnehage og erfarer at de som har lange dager hver dag ofte er veldig slitne å ettermiddagen. Bare det å få ha god tid på morgenen syns jeg som mor er deilig. Så vi nyter de to morgenene i uka hvor jeg begynner seinere.

Gjest Kira 1+1 underveis ♥
Skrevet

Jeg har også jobbet redusert etter at frøkna startet i bhg. Jobbet 50% stilling de første seks mnd, og deretter 80%.

Ville nok også anbefalt deg å jobbe kortere dager i stedet for å ha en dag fri. Både fordi barna blir som en annen her sier mer slitne mot slutten av dagen, og fordi den ene fridagen stortsett alltid går bort i å vaske hus eller løpe ærend med ungen på slep.

Jeg startet nemlig med en dag fri i stedet for kortere dager, men angret meg fort;)

Skrevet

Jeg skal også ha minsten i b.hage fra august og skal være hjemme en dag i uka. Dette fordi jeg ofte allikevel kan hente han kl.15 og mannen min kan levere rundt kl.8, så blir ikke så lange dager. Deilig å ha en lang helg og også å ha tid med de største barna mine som går på skolen...jeg føler en dag blir mer kvalitet med minsten enn å korte ned. Håper du finner en løsning som passer dere :)

Skrevet

Jeg hadde uten tvil valgt kortere dager. De blir slitne av barnehagen når de er så små og 8timer er veldig lenge. Min eldste hadde dager på ca 6,5timer i begynnelsen og han var ofte utslitt når jeg hentet. Det er ofte greit for dem å være i barnehagen ofte i begynnelsen også, sånn at de venner seg til å være der. Nå skal yngste begynne i barnehagen også og jeg kommer fortsatt til å jobbe reduserte dager for å unngå lange dager i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...