Gå til innhold

Hor får man babyseng der den ene siden senkes ned?(utenom de sengene på babyshop og barnas hus)

Anbefalte innlegg

Hei, vi har lyst på en spirnkelseng som har 3 madrasshøyder og den ene siden kan senkes ned. Har sett på BRIO sengen både på barnas hus og baby shop, men den virker veldig stor og tung og stiv og har kun 2 madrasshøyder. Er fortvilet nå:(

Noen som har gode tips?

Takker på forhånd:)

Fortsetter under...

Hvorfor fortvilet? Trenger du virkelig 3 høyder? Hvor gammel er babyen? Har du vurdert bedside crib de første 5-6 mnd? Den kan stilles i den høyden du vil. Har senkbar side. Låsbare hjul og er litenog nett.

Takk for linken, der så jeg mye fint;)

Har termin om et par uker, bedside crib er vel praktisk til den første tiden, men vi har kontinental seng, så den kan ikke festes slik den skal og hvis babyen er litt stor, vil den vokse ut av den fort...

HI

Annonse

Den skal ikke festes. Skal låses med hjulene. Er ikke noen måte å feste denne til sengen. Du tenker sikkert på babybay?

Den blir heller ikke for liten, selv for kjempebabyer. Den må uansett byttes ut til en seng med høyere kanter når baby drar seg opp etter kantene. Det skjer garantert før babyen har vokst fra den.

Jeg har Bedside Crib inntil kontinentalseng. Har bare gjort det slik at den står helt inntil veggen.

Syns ikke den er så liten heller. Har den til min på 3 mnd, og hun har god plass enda.

Den er 90 cm lang, og de er gjerne nærmere 2 år før de er så lange...

Uansett bør man ikke bruke de lenger enn til 6 mnd fordi de da gjerne blir mer mobile og kan reise seg opp.

Og så har den flere bruksområder, bla er den fin som benk på barnerommet.

mener du slik som har en side på sengen som kan "løftes ned"?

Det anbefales ikke......!Vi hadde en slik, men har byttet den ut nå, hele siden som vi kunne løfte ned litt falt bokstavelig talt i staver og barnet var mm. fra å falle ut av senga!!!Hadde ikke jeg stått der såååå............

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7428671

les den linken angående disse sengene og farene...

Jeg skal feste en fjøl mellom veggen og senga slik at den ikke kan skli bort fra sengen. Kommer til å ha siden nede hele natta. Tar ikke sjansen på å heve og senken den når jeg er trøtt. Ulykker kan selvsagt skje om man ikke ser etter at siden er festet skikkelig.

Takk for tipsene, vi har sett på denne bedside crib på barnas hus. Den er som sagt veldig praktisk, men vi mener at siden den ikke kan brukes mer enn et par mnd, vil vi heller ha sprinkelseng som har ALT;) og det er jo regulerbær bunn og siden som kan senkes ned. Man kan sette på de Brio "gummigreiene" på sengens ben og da har sengen plutselig vuggefunksjon- det er en sprinkelseng med mange funksjoner hvor barnet kan vokse.

Vi kan ikke sette bedside crib til veggen, låsbare hjul høres jo tryggere ut, men leste et sted at den kan også settes eller festes til vanlig dobbeltseng...litt usikker på det der...

HI

Denne artikkelen om at de sengene med senkbar side kan være farlige har jeg lest før, når jeg ser på det bildet så ser jo den ene siden feilmontert elle rløs, men man skal seff ikke ta sjansen...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...