Ebon Skrevet 22. juli 2011 #1 Skrevet 22. juli 2011 Hei, jeg venter første i desember og er helt blank på hva som trengs. Håper på noen nyttige råd :-) Var en tur i noen babybutikker i går, og så utrolig mye søte små klær. Ullklærene hadde ikke kommet ennå (bare "sommerull"), men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge med å begynne handlingen, jeg vil kjøpe søre små klær NÅ ;-) Spørsmålet er - skal jeg BARE kjøpe ull, alle bodyer, pysjer og strømpebukser?? Eller trenger jeg både ullklær og bomullsklær? Når babyen bare skal være inne, og huset er varmt, kan de vel ha på bomull, eller?? De få ullbodyene jeg har sett, har vært uten armer og bein. Bør man holde seg til de med lange armer og lange bein?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. juli 2011 #2 Skrevet 22. juli 2011 Sålenge det er til baby ville jeg hatt strømpebukse og langarmet body. Selv skal vi ha nr 3, men dette er første vinterbabyen vår så jeg skal kjøpe LITT ull til han, for så små ullplagg har vi ikke... Men kommer nok til å bruke mye og kjøpe en del bomull også.. Så hvis jeg var deg så hadde jeg kjøpt bomull nå og heller handla litt ull senere... men du trenger nok ikke så mye av det =) Jeg tenker 2 bodyer + 2 strømpebukser og en hel ulldress... =)
Mrs. Bouquet Skrevet 22. juli 2011 #3 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har nesten bare brukt bomull på mine når de var babyer. Er ikke den store fan av ull, men syns det er ok på kalde dager til barn som er mye ute og leker.
LilleBill Skrevet 22. juli 2011 #4 Skrevet 22. juli 2011 Jeg fikk mitt første barn i desember, men var ikke så kjent med ull den gangen. Når jeg først har fått merke hvor lurt det er, tenker jeg at det blir veldig mye egenkjøpt/strikket ull denne gangen. Temperaturen er en ting, noe annet er at babyen kan sikle litt uten at tøyet blir gjennomvått med en gang. Min opplevelse har vært at man behøver færre plagg dersom man har mye ull. Jeg kommer fra en familie som "ikke tåler ull" (synes det klør), så det er ikke så lett å få dem til å kjøpe ull, så jeg regner med at de kommer til å stå for bomullsklærne.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 22. juli 2011 #5 Skrevet 22. juli 2011 Jeg kommer til å kjøpe to sett med ullklær. Altså to bodyer og to stilongser. De kan jeg bruke på ekstra kalde dager når vi er ute å triller. Men blir mest bomull ja. Blir mer ull når de er eldre og mye ute.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 22. juli 2011 #6 Skrevet 22. juli 2011 Jeg kommer til å kjøpe to sett med ullklær. Altså to bodyer og to stilongser. De kan jeg bruke på ekstra kalde dager når vi er ute å triller. Men blir mest bomull ja. Blir mer ull når de er eldre og mye ute.
respektatauten Skrevet 23. juli 2011 #7 Skrevet 23. juli 2011 vi kjøper bare devoldull til den lille som kommer i desember.. body og stillongser av merinoull emd bomull på innsiden. vi brukte det de første måndene på storesøster som var fødd i november, både på dagtid og til å sove i om natta.. viss du venter til litt ut på høsten så kommer det ullplagg med lange armer i de fleste butikkene. vil absolutt anbefale lange ermer fremfor korte til vinterbarn!
Edelweis Skrevet 25. juli 2011 #8 Skrevet 25. juli 2011 JEg har kjøpt ullklær i dag. skal ha i oktober jeg da. kjøpte 3 strømpebukser, 3 bodyer og to heldresser, en litt tynnere og en tjukk en. bestillte fra sparkjøp sine nettsider, da de har tilbud på ullklær nå. ellers har jeg også litt bomullsklær i de minste str, strømpebukser og bodyer et par bukser, sokker og smekker! =)
Ebon Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2011 Tusen takk for svarene, alle sammen Det var godt å komme inn her igjen og lese om babyforberedelser i dag, etter en grå og trist helg med bare masse nyhetslesing... Ufattelig tragedie.
elli1605 Skrevet 25. juli 2011 #10 Skrevet 25. juli 2011 Eg fekk førstemann i januar for 3 år siden og hadde omtrent berre bomull. Låg godt og varmt i vogna og hadde d godt å varmt inne. gjekk heilt fint Lykke til
-98-11-13 Skrevet 25. juli 2011 #11 Skrevet 25. juli 2011 Jeg har blitt anbefalt ullklærne til Polarn O. Pyret av venner. De kom også best ut i test i fjor.
WildPrincess Skrevet 25. juli 2011 #12 Skrevet 25. juli 2011 Har ei fra tidliger jente som er noe plaget med atopisk eksem, men hun har alltid brukt mye ull da det virker som om ull roer ned utslettene mer enn bomull... Men nå er ikke hun typisk atopiker. Hun blir værre på sommeren og reagerer mye på varme. Kanskje derfor ull på vinteren er mer posetivt også. Bomull blir for klamt for henne kan det virke som... Babyen i maven som kommer i slutten av oktober vil stort sett ha ull hun også... fordi min erfaring er at det er det som har fungert best for oss. Men vi har gått mye for den litt tynne ulla. Den tykke "kvalitest" ulla fra for eks. troll eller lille lam blir fort for varmt.
MsPondus25 Skrevet 25. juli 2011 #13 Skrevet 25. juli 2011 Jeg har kjøpt ultøy i dag, på Cubus. Der hadde de en haug til 49,- plagget, så om du har en cubus i nærheten ville jeg tatt turen. Kjøpte 3 bodyer, 2 gensere, 2 pyjamas/heldresser og 2 bukser. Satser på at det holder...?
Alvepike Skrevet 26. juli 2011 #14 Skrevet 26. juli 2011 Jeg kjøper bare ullteppe og og en heldress i ull. Jentungen her var født varm av seg, hun kokte gikk hun med ull hele tiden. Slik er det den dag i dag, på vinteren har hun ermeløs ultrøye og mamelukker under klærne, ellers svetter så utrolig mye.... Jeg kjøper bomulls tyøy til å bruke inne og heller et par ull luer ,vanter og en dresss kanskje et teppe i ull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå