Anonym bruker Skrevet 22. juli 2011 #1 Del Skrevet 22. juli 2011 Hun er 14 måneder gammel og har hatt mer eller mindre diaré i snart to måneder. Hun har også vært syk siden begynnelsen av mai med vanlig diaré og lungebetennelse. Det var etter lungebetennelsen denne voldsomme diaréen startet. To uker etter at hun var i god form etter lungebetennelsen kom en kraftig ladning diaré uten at allmenntilstanden var svekket. Hun drakk og spiste normalt. To dager måtte hun skiftes på opptil flere ganger om timen. Kontaktet selvfølgelig lege når det hadde gått 4-5 dager med diaré, men legen kunne ikke gjøre noe siden hun ikke var uttørket eller syk på noen annen måte. Vi har vært hos legen omtrent 3-4 ganger pga. dette + at vi har tatt det opp med helsesøster. Ingen ser ut til å vite hva de kan gjøre. Spurte fastlegen vår om de kunne kjøre allergitest på henne for å se om hun kanskje har kumelkallergi eller cøliaki, men det var helt umulig. Jeg har dratt gråtende ut av legekontoret ved noen anledninger fordi leger insisterer på at ingenting er galt når jeg vet innerst inne at noe er alvorlig galt! Har vært i kontakt med tre forskjellige leger ang. dette problemet, alle ba meg kun om å vente. Vel, dette tar på kreftene mine og det tar på kreftene og humøret (og ikke minst huden) på datteren min. Er søkke lei venting, klarer det ikke lenger! Kuttet nå ut kumelk på min datter helt på egenhånd, orket ikke å ta meg bryet med å kontakte legen engang. Leger på legekontorer kan jo ikke hjelpe meg med noe som helst... Nå er det gått 5 dager helt uten kumelk (kun soyamelk). Magen viser litt endring, men er ikke mye forbedring. Fortsatt løs mage og skiftende farge på avføringen. Noen ganger er den nesten helt svart (pga. hun får jerntilskudd) mens andre ganger er den nesten beige. Helt grusomt å ikke vite noe om hva som skjer... Faktisk så ønsker jeg å bli innlagt på sykehus med jenta mi slik at hun kan bli undersøkt av leger som faktisk er ordentlige leger.... Og ikke sånne tulldoktorer på legekontoret... Beklager språket, men når en er utmattet og redd pga. barna så kan alt komme ut. Og ingen på legekontoret har hjulpet en dritt! Må bare nevne pga. overskrifta at jenta mi ikke er en drittunge (sett bort ifra at hun har bæsjebleier opptil 5-6 ganger om dagen). Hun er stort sett en herlig jente som jeg elsker over alt på jorden. Smiler, spiser og er blid som ei sol, hun sover til og med veldig godt:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143418955-jeg-klarer-ikke-mer-har-bokstavelig-talt-en-drittunge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2011 #2 Del Skrevet 22. juli 2011 For all del jente, BYTT LEGE!!!! Dra til en privat klinikk og be om en skikkelig utredning av barnet ditt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143418955-jeg-klarer-ikke-mer-har-bokstavelig-talt-en-drittunge/#findComment-143418970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3småtroll♥ Skrevet 22. juli 2011 #3 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei! Har selv to barn med cøliaki og må bare si at jeg kjenner meg igjen! Siden hun tar jerntilskudd- regner jeg med at hun har jernmangel? Det er jo også et typisk symptom på cøliaki så jeg syns det er utrolig at det fremdeles finns så udugelige leger! Bytt lege og krev at de skal ta blodprøve! Jeg holdt på med en slik kamp i 1,5 år med ene datteren min så jeg skjønner godt hvordan du har det... Her ble det innleggelse til slutt da hun hadde utviklet spisevegring og ikke spist fast føde på 3mnd.. Enda syns legene at hun "så så godt ut" så det var ingen krise... Så for all del- ikke la det gå så langt-. forlang at det skjer noe du! Stor klem- og lykke til;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143418955-jeg-klarer-ikke-mer-har-bokstavelig-talt-en-drittunge/#findComment-143418980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2011 #4 Del Skrevet 22. juli 2011 Takk for svar. Kjenner jeg blir irritert på deres vegne også... At det virkelig kan gå så lang tid! Og kommentarer legene kommer med... Kanskje det beste er å ringe direkte til lokalsykehuset? Har mast om en henvisning til utredning på sykehus fra fastlegen, men hun nekter plent... Jeg byttet fastlege for en liten stund siden, men har enda ikke blitt å dra til vår nye lege. Men tror ærlig talt ikke den nye legen heller vil gjøre noe.... HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143418955-jeg-klarer-ikke-mer-har-bokstavelig-talt-en-drittunge/#findComment-143418985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3småtroll♥ Skrevet 22. juli 2011 #5 Del Skrevet 22. juli 2011 Vet du- jeg dro til helsestasjon den dagen som legen var der og sa at hun MÅTTE gjøre noe. Jeg sa rett ut at hvis ikke det skjedde noe snart ville JEG ende på psykiatrisk! Datteren vår sov ikke èn natt og søsteren var bare et år eldre så det gikk jo ut over hele familien... Hun lovte å sende henvisning, men jeg stolte ikke heeelt på henne, så jeg ringte fastlegen samme dag og sa det samme til han. Sykehuset mottok faktisk to henvisninger da, så de tok meg alvorlig til slutt:) Her endte det med innleggelse rett og slett for det er kortere ventetid på barneavdelignen enn på poliklinikken:) Var der i to uker mens sykepleiere og leger "observerte" jenta vår.. Mange dumme kommentarer jeg fikk da ja! Men heldigvis så slo blodprøven ut på cøliaki til slutt. Vi hadde nemlig tatt den før og da slo den ikke ut, noe som dessverre er vanlig på små barn:( Så uansett syns jeg du burde få en henvisning til sykehuset så hun kan bli undersøkt skikkelig:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143418955-jeg-klarer-ikke-mer-har-bokstavelig-talt-en-drittunge/#findComment-143419008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå