Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nybakt mamma, og lurer på hvordan dere ammer ute i "offentligheten"? Foreløpig har jeg sluppet dette siden han bare er noen dager gammel, men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det, med tanke på all debatten som er i forhold til dette? Og sover dere med amme BH? Hva er "normalt"? Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som nybakt mamma! :-)

Jeg sov ikke med BH den første tida fordi "alle" sa at man ikke skulle det. Det medførte at jeg lakk melk i senga (hadde håndkle under, men det ble vått og ekkelt å ligge på). Det rant på gulvet når jeg var oppe om natta. Og det rant melk på babyen fra det brystet han ikke drakk av.

Så da fant jeg ut at jeg skulle stole på meg selv og gjøre det som var best for meg. Det fungerer veldig bra og har ikke redusert melkemengden som var noens argument for å ikke sove med BH.

Jeg ammet ute blant folk, men prøvde å være diskré og brukte ammegenser. La en gulpeklut over skuldra som lå litt nedover brystet slik at man bare så babyens hode og ingen pupp. Men om noen så litt av puppen da jeg la han til eller tok han fra så brydde jeg meg ikke. Merket aldri noen reaksjoner og folk må da tåle at man gir babyen sin mat. Det synes iallefall jeg ;-)

Det finnes ammesjal à la dette http://www.lilleloppe.no/kategori.php?kategori=170. Men det har jeg ingen erfaring med.

Lykke til og kos deg med den lille :-)

Skrevet

Nå med nr 2 har jeg ikke så "problemer" med å amme ute blant folk som jeg hadde med nr 1. Men om det er mulighet for det, går jeg på et amme/stellerom, eller i bilen om den er i nærheten. Må jeg amme med masse folk rundt meg legger jeg et teppe rundt babyen for å skjule litt. Ikke bare for min egen del, men fordi jeg vet at det kan finnes andre som blir "støtt" av et nakent bryst. Litt dumt at det skal være sånn, men en får bare gjøre det beste ut av det.

Jeg sover med amme bh og ammeinnlegg. Men da med en uten spiler.

Skrevet

Jeg skaffet meg ganske fort en supermyk bh fra Boob, til bruk om natta. Hvis jeg må amme offentlig prøver jeg å sette meg litt unna andre folk eller ammer i bilen før vi skal ut eller hjem igjen. Bruker bare vanlig topp, som jeg drar opp, men har gjerne en kofte eller jakkegenser som skjuler litt når han er lagt til. Var mest sjenert i starten, det gikk over når ammingen ble rutine.

Gjest Madolyn
Skrevet

Jeg sover med ammebh og ammeinnlegg, ellers hadde det blitt klissvått i senga ;) Kjøpte ammebh'er på H&M; 199 kr for 2 stk helt kurante ammebh'er uten spiler. De fungerer utmerket til min 75C/D cup.

Når det gjelder å amme i offentligheten så passer jeg på å sette meg der hvor det er minst gjennomgang av folk, eller i et hjørne slik at det er så lett som mulig å skjerme meg. Har en cardigan som jeg slenger rundt nakken og dekker til med så godt jeg kan. Gutten er 3,5 mnd nå da og han snur hodet ofte vekk eller avledes av andre ting, så nå bruker jeg helst flaske i offentligheten da jeg ikke liker å "flashe" :) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...