Gå til innhold

Jeg begynner å lure på om bønn virker.....

Anbefalte innlegg

Jeg hadde det virkelig tøft i vår, pga eldste barnet mitt. Alt så ut til å gå gale veien, og jeg slet med alt. Jeg er ikke personlig kristen.

Så ringte jeg et par ganger til Kirkens SOS for å prate med noen utenforstående(ikke fordi det er en kristen linje, men bare fordi den var enkel å finne). Og andre gangen spurte personen om hn kunne be for oss etter samtalen. Jeg sa ja(tenkte det kunne da ikke skade).

Og nå har ALT endret seg her. Helt utrolig. Barnet mitt går det bra med(noe jeg har tvilt på skulle skje så enkelt), og jeg har det utrolig bra selv :)

Kan det være at bønn hjelper?

Fortsetter under...

Det kan være at bønn hjelper.

Men så kan det også hende at det går bedre for folk som IKKE blir bedt for.

Placeboeffekten er godt dokumentert.

Så flott at det går bedre for dere nå, uansett årsak! :)

Klart det virker med bønn =) Men det er ikke dermed sagt man alltid får det bønnesvaret man ønsker da... ;)

Flott det har snudd seg for deg. Jeg personlig tror det er mere enn vi kan se og føle på.... så ja, jeg tror du har blitt bønnhørt..

Jeg anser meg ikke for å være personlig kristen, er vel mer agnostiker. Men jeg har blitt bønnhørt flere ganger. Ikke for teite ting som å vinne i Lotto eller noe, men jeg har virkelig følt "noe" har hjulpet meg i vanskelige tider når jeg har bedt.

Er ikke alltid jeg blir bønnhørt, men det virker som at jeg blir hørt de gangene jeg ber om noe som VIRKELIG er viktig for meg. Som å bli gravid igjen selv om sjansene var veldig små for eksempel...

Så flott at du har fått bønnesvar! Gud er der og han hører våre bønner :) Det er ikke alltid at vi ser de sammen løsningene som Gud, og derfor kan også bønnsvar få en annen utgang enn den vi ber om. Jeg tør ikke tenke på hvordan denne verden hadde vært hvis ikke Gud hadde hørt våre bønner.

Hva med dere som ikke er kristne; når dere har fått bønnesvar - blir dere nysgjerrige på hva som har skjedd og søker svar?

altså Gud har en master plan både med deg, ungene og hele verden.

Men han er alså villig til å si, nei master planen min var feil, bare be du så kommer jeg til å forandre alt fordi jeg som Gud, tok feil av planen min.

Bønn hjelper ikke..

Det finnes ingen gud

http://www.evilbible.com

Annonse

11:56, jeg blir ikke direkte nysgjerrig, for jeg "vet" innerst inne at det er noe der som ønsker at jeg skal ha det godt, men jeg slår meg liksom til ro med det om du skjønner.

De gangene jeg føler at jeg har fått bønnesvar, så tenker jeg alltid at jeg også bør be for å vise takknemlighet, noe jeg som regel alltid også gjør, men så går det liksom etterhvert i glemmeboken, og da skammer jeg meg litt neste gang jeg ber.

Jeg ber oftere etter at jeg har fått barn. Sånn "just in case" liksom :) Men så føler jeg meg virkelig velsignet også som har fått friske barn med gode forutsetninger til å få et godt liv.

Jeg vet ikke, føler liksom ikke at det er plass eller rom for religiøsitet i livet mitt nå. Men jeg vet at jeg har mange som ber for meg også, og det setter jeg veldig pris på, ettersom jeg selv har så gode erfaringer med bønn. Jeg ber også for andre hvis det er noe spesielt, som når en venninne sliter med å bli gravid eller noen er veldig syke.

Så får jeg håpe det holder foreløpig :)

Selvsagt hjelper ikke bønner. Men når ulykka snur så kan det jo virke slik. De fleste har det ikke elendig hele livet, vet du, men å tro at det skyldes bønn er jo litt snodig da. Hva skulle en bønn gjøre liksom?

Det er vel nettopp det som skiller religiøse fra ikke-religiøse da 12:13. Religiøse TROR bønn hjelper (altså at man blir bønnhørt og får hjelp/støtte), mens ikke-religiøse IKKE tror det.

DET kan vel ikke komme som noe stort sjokk på noen.

Det er så mye vi ikke lært i religionsundervisningen på skolen ...

Vi hørte aldri at det hadde vært krig i himmelen, at Lucifer (Satan) satte Gud på prøve (Lucifer ville bli større enn Gud, pga sjalusi) og tapte. Han og 1/3 av alle himmelens engler ble sendt ut av himmelen.

For at englene og vi menneskene skal se at satan er ond, må Gud la han få "herje". Gud skapte oss og vi er barna hans. Han vil gjerne at vi skal tro på han og følge han, men det må være vår egen vilje. Dette betyr at det er to makter som styrer. Gud som er god og Satan som er ond. Til slutt må vi alle ta et valg for hva vi tror på, og det å være passiv og ikke velge; er også et valg ...

Jeg ba ikke noen be for oss, og jeg har ikke bedt selv om noe. Det er jo det jeg tenker kan være, at jeg ikke ba om det selv, mener jeg. Jeg vet ikke.

Vel, det skadet hvertfall ikke at den personen på hjelpelinjen ba for oss :)

Vanskene var så store at til og med hjelpeapparatet hadde på mange måter gitt opp. Og da er det så rart at ting plutselig skulle legge seg til rette på alle måter, rett etter vi ble bedt for. Hvorfor ikke da vanskene kom, og før vi ble bedt for.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...