Gå til innhold

Drittgubbe, skal på ferie neste uke og han har klart og prestert

Anbefalte innlegg

og bruke opp nesten alle feriepengene sine på og betale regninger som ikke forfaller før den 30:( Kjenner jeg blir kraftig provosert fordi det nå er jeg som kun har litt penger på konto, og her blir det ikke aktuelt og tømme sparekontoen for og dra på ferie når mannen har betalt en haug med regninger bare for og tømme kontoen sin kan det virke som.

Fortsetter under...

Får dere inne nye penger før den 30. som du hadde tenkt å betale regningene med da eller?

Kan du ikke bare låne av sparepengene til lønna kommer og så sette tilbake pengene da? Kan vel ikke akkurat være noen krise at regningene er betalt?

Han får lønn den 30 så det hadde uansett ikke vært noen fare, men at han bruker opp pengene på kontoen for og betale regninger før vi reiser synes jeg ikke noe om:(

Dette gjorde han engang tidligere og da måtte jeg betale absolutt alt, både hotel, mat, shopping etc...

Slik jeg ser det så er penger som står på kontoen når man har regninger liggende ikke reelle penger. Jeg sliter med motsatt problem, en mann som ikke betaler regningene fordi har vil ha penger på kontoen.

Selvfølgelig er det irriterende dersom du får inn penger før den 30. Men da kan du jo bare føre det beløpet tilbake på sparekontoen...

Annonse

Om han får penger på kontoen den 30. så er det vl ikke noe problem? Da blir det ikke mange dagene av ferien han er blakk. Du betaler de første dagene, han betaler de siste. Greit å ha ordnet med regningene før dere drar så lipper dere å tnke på det på ferien.

Jeg syns han der mannen din er smart, jeg :)

Å betale regninger før fornøyelse, er faktisk viktig. Og kanskje noe du også bør lære deg, HI.

Når dere planlegger ferie, så må dere også legge inn regningene i budsjettet slik at dere ser hva som er til overs til ferieturen.

Dette er faktisk helt normalt i min verden, og jeg styrer økonomien alene her. Jeg er alene med barn.

Skjønner VIRKELIG ikke problemet.....Om du vet at regnignene ville blitt betalt uten problem etter ferien, så sparer du på sparekonto istedet for å betale reninger....Også bruker du av sparekonto til ferie.

Nei, dette er og skape storm i vannglass..Du VIL krangle med gubben du....

Hvis dette faktisk er mannen din, og ikke en random fyr du bor med, så har det da ikke noe å si om det er du som betaler ting under turen eller han? Ville heller ikke sett noe problem med å bruke sparepenger å legge ut med frem til dere får påfyll den 30.

Hvis dere stadig krangler om slike ting vil jeg virkelig anbefale dere felles økonomi, og budsjettkonto. Da har ikke regninger noe med forbrukskontoene å gjøre.

Skal han på ferie alene? og har brukt opp pengene sine på sine egene regninger? ikke betalt en regning som berører dere begge? Sparepengene er det bare du som har spart?

Så om du er blakk har kun 150 kr på konto og det er 10 dager til lønn og du trenger bind eller ob. eller medesin. og må kjøpe det så går du sulten frem til du får lønn?

Annonse

For det første er det ikke noe sjakktrekk å betale regninger før forfall. Man sparer litt per år om man konsekvent venter med å betale alle regninger på forfallsdatoen.

For det andre ser jeg ikke det store problemet med å ta penger fra sparekontoen. Penger er penger. Flytt tilbake pengene når han får lønn vel?

Rare begge to! Ikke rart det er krig i verden.

Syntes det hørtes veldig fornuftig ut å betale regninger først jeg så en ser hvr mye penger som er igjen til ferie og kos. Er det ikke gubben din da? Dere har da vel felles økonomi, så det spiller vel liten rolle hvem sine penger brukes til hva? Gled deg over at han faktisk betaler regninger du!

Jeg tolker det dit at dere ikke har felles økonomi, han har nå betalt sine regninger og sitter ikke igjen med noenting før han før lønn den 30. Du har litt penger igjen og sparekontoen er din. Så om dette er tilfelle skjønner jeg at du ikke er interessert i å tømme sparekontoen din og bruke bare dine penger på å betale for ferien.

Jeg anbefaler dere å sette opp en oversikt som viser hva dere bruker på ferien, hvem som har betalt hva og gjøre opp når dere kommer hjem slik at den som har betalt minst overfører pengene til den andre, så ender dere opp likt. Det du da har tatt fra sparekontoen din kan du da føre tilbake. Vips, alle er glade og fornøyde :)

God ferie :)

Joda vi har felles økonomi, men han betaler på sine ting og jeg på mine, det har vi hatt i alle år. Jeg sparer i tillegg til barna og har også min private sparekonto der jeg kan bruke pengene på hva jeg vil!

Det jeg synes er dumt er at han har betalt det meste av regninger før vi drar, ser til og med at han har betalt forsikringen som forfaller 12 august:( Jeg får lønn den 12 og har selvsagt ikke ubegrenset med penger frem til da. Ulempen nå er jo at jeg må betale hotel, mat, bensin etc fordi han er tom på kontoen sin, men det var sikkert en mening med at han har betalt det meste av regninger før vi drar, foruten om huslånet!

Vi har ellers ingen økonomiske problemer for og si det slik!

HI

Skjønner HI, jeg. Og vi har veldig ryddig økonomi. Vi betalte alle regninger som forfalt i denne lønnsperioden før vi dro på ferie. Da vet vi at de pengene vi har, de kan vi bruke uten problemer. Men vi betalte selvfølgelig ikke regninger som forfaller på neste lønn, for det skal neste lønn brukes til. Men når den lønn kommer, kommer vi til å betale regningene som forfaller i den perioden, og så ser vi hvor mye penger vi kan bruke den siste uka av ferien, og hvor mye som må stå på kontoen når vi kommer hjem.

Om vi skulle betalt regninger som forfalt på denne og neste lønn av ferielønna, da ville det ikke blitt mye igjen til feriepenger. I alle fall langt mindre enn vi hadde planlagt å kunne kose oss for i ferien.

Hva er problemet? Da er alle regningene betalt. Dere har vel mastercard eller lignende. Bruk det, så betaler dere det dere bruker av det med lønnen som kommer før det løper renter og gebyrer på kreditten.

Slik du beskriver det har dere jo IKKE felles økonomi, bare veldig rotete og ustrukturert økonomi. Du har en sparekonto som er bare din, har han også en slik eller må han bruke alt på felles ting??

seriøst ? så utrolig teit av han å betale regninger, er jo mye bedre at de går til inkasso. helooo.

det er vel helt fair at du står for utlegg på ferien når han har betalt regninger :) god tur !

Herregud, er dere helt blekt i hode eller kan dere ikke lese!?!

Man har ca det samme utbetalt pr mnd. Av denne lønna betaler man månedens regninger. Da skal man, hvis man har orden på økonomien, ha penger til overs som man kan bruke på andre ting, som f.eks ferie.

Her har mannen betalt regninger som ikke skulle betales før neste lønn var på konto, bare for å slippe å betale felles utgifter på ferie!

Jeg skjønner GODT at Hi er irritert, spesielt siden det ikke er første gang heller. De fleste får tømt kontoen sin rimelig fort om man betaler alle regninger før forfallsdato!

Skjerp dere og les innlegget skikkelig før dere kaster dere over noen! Eller er dere så opptatt av å kaste dritt at dere ikke klarer å beherske dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...