Gå til innhold

Kan jeg ringe 112 pga. dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har en mistanke om at nabodama blir banket opp akkurat nå. Har hørt roping og flere dunk'er. En mannestemme roper: "har du gjort det? Har du gjort det?". Har ikke hørt flere ord enn dette, men hører at noen krangler der nede. Bør jeg ringe 112 eller skal jeg heller ta en prat med henne (som forøvrig kun har bodd der i ett år og som jeg aldri har pratet med)? Det er flere høner jeg kunne tenkt meg å plukke med henne siden hun ofte har hatt fester til morgenkvisten som ikke har vært så stille for å si det slik. Jeg har tre små barn som sover her, og er redd de våkner og blir utrygge. Jeg er ihvertfall utrygg med sånne lyder.

Hva kan politiet gjøre uansett? Jeg vet jo ikke hvem som er der, og jeg vet heller ikke med sikkerhet at hun blir banket opp. Selv tør jeg ikke å dra dit ned i redsel for å bli involvert eller i verste fall slått ned. Og som sagt har jeg jo barn jeg må passe på.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143418452-kan-jeg-ringe-112-pga-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du ringer til politiet, uansett antall høner eller uoverensstemmelser du mener du har med damen.

Politiet kommer og stopper bråk og evt mishandel og du får ro.

Må jeg spørre hvorfor du er så stokkdum og lurer OM du kan ringe 112 pga mulig mishandel?

Hønene du har med nabodamen får du ta med henne en annen dag, men det er lov å ringe politiet for å klage på høylytt festing når man er så feig at man ikke tør ta det med personen direkte.

Det var da fælt da...er vel ikke nødvendig å bli så sinna på trådstarter..

Jeg mener det er bedre å ringe 112 en gang (eller 10 ganger for mye) enn 1 gang for lite..

Jeg har i mange år jobbet som frivillig på et krisesenter, og det er mange som blir reddet av at folk ringer 112. Kvinnen vil alltid bli tilbudt å bli kjørt til krisesenteret.. noen ganger har hun ikke noe valg (hvis det er barn der, etc)

Jeg tror det er viktig at vi bryr oss og at vi ikke er redd for å ringe politiet hvis vi mistenker noe, uansett er man anonyme, og hvis det ikke var det man trodde så har de det gjelder kanskje fått en liten lærepenge og vil være roligere neste gang.. Med den utviklingen man ser i samfunnet også, så er veien kort mellom ørefik og død.. det er viktig å ikke glemme...

Jeg har blitt banket opp av mannen min og er kun blitt tilbudt skyss til og fra legevakt, aldri krisesenter, menn så har de jo seff tatt mannen med seg til varetekt da.

Litt ille egentlig at det er den som får bank som skal fly feltet, burde være automatisk at den voldelige får besøksforbud og elektronisk fotlenke, men det er vel en utopi så lenge vi har de nissene vi nå en gang har der på tinget ...

Har ikke politiet tilbudt deg krisesenter engang? for det skal de egentlig gjøre. Så lenge mannen sitter i varetekt så er du jo på en måte trygg, da.. men så blir han jo sluppet ut også. Det er mange som også nekter å dra til senteret..

Jeg vet ihvertfall at der jeg jobbet så fikk vi ofte tlf fra sykehuset om at de hadde fått inn en dame som ville komme til oss etter undersøkelse. Spesielt hvis det er barn involvert så er det viktig å komme til oss. Barn som er vitne til vold får med seg så utrolig mye mer enn det vi voksne tror. Vi fikk ofte inn damer som sa at de hadde skånet barna og at de ikke hadde fått med seg noenting, men når vi snakket med barna kunne de fortelle i detalj hva som hadde skjedd. De har alle nervene og sensene ute.

Jeg er enig i at det er forferdelig at det er dama som må flytte, men det er faktisk en lov som sier at mannen kan fjernes med makt, og finne annet bosted. Dessverre blir det ikke fulgt, og fordi man heller ikke her kan garantere fullt ut kvinnens trygghet så må det faktisk gå foran.. føles veldig urettferdig, men er nok det tryggeste..

Trist å høre at du har blitt banket av mannen din, håper du har kommet deg ut av det forholdet nå, og hvis ikke så håper jeg du vurderer et krisesenter i nærheten, det er veldig koselige hus, med damer som kan hjelpe deg både med det praktiske og det psykiske, og også gi barna dine den oppfølgingen som de trenger. For et barn som vokser opp i vold har de samme symptomene som et barn som vokser opp i krig.. Vold avler vold..

Klem til deg fra meg :-) Hvis du vil prate mer, kan du sende mail til bebbis?

Du ringer politiet!

Tror ikke jeg ville ringt 112, hadde heller ringt politivakta og meldt om husbråk. De vil da rykke ut.

Om ikke annet kan ihvertfall den sinna mannen få seg en støkk, selv om det ikke er mishandling (kan jo hende han "bare" kaster stoler rundt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...