Gå til innhold

Kan noe svare meg på dette? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg går på Marvelon p-piller og Trilafon. Dette er noe jeg bruker daglig.

Jeg har noen spørsmål:

1. Kan Pevaryl mot soppinfeksjon påvirke effekten av p-piller? Kan pevaryl påvirke når den tas sammen med trilafon, som

jeg bruker daglig? Eller trenger jeg ikke bekymre meg over dette? Trenger jeg ta angrepille, dersom jeg har hatt samleie?

Trenger jeg å bruke tillegsprevensjon når jeg ska ha samleie? eller er jeg trygg.

2. Jeg brukte først canesten kremen, men så bestemte jeg meg for å prøve pevaryl kremen i stede. Jeg skyllet vagina med vann,

også smurte på med pevaryl kremen, gjorde det noe? ikke sikkert jeg fikk skylt bort alt canestenkremen.

3. Kan man bruke vivag melkesyrekapsler sammen med canesten/pevrayl kremen? gjør dette noe? kan di to sammen påvirke effekten av

p-pilla? Trenger jeg eventuelt angrepille? Trenger jeg bruke tillegsprevensjon?

4.Når jeg har brukt canesten vagitore, canesten krem, vivag melkesyrekapsler og Pevaryl krem, på en kort tidsperiode på litt over en uke, kan

dette påvirke p-pillene mine? Trenger jeg ta angrepille om jeg har hatt samleie? trenger jeg bruke tillegsprevensjon om

jeg ska ha samleie? eller trenger jeg ikke bekymre meg over dette?

Jeg har ikke brukt alt sammen samtidig. Først prøvde jeg canestenkur (vagitore og krem), med vivagkapsler. Så byttet jeg til

pevaryl kremen og vivagkapsel. Gjør dette noe? påvirker det noe? trenger jeg eventuelt ta angrepille? trenger jeg bruke tillegsprevensjon, eventuelt

hvor lenge.

Jeg har blitt bedre nå, så tar kun vivagkapsler nå :)

5. jeg har kjøpt: RFSU SOFT GLIDE GLIDEKREM. Som innholder dette:Propylen Glykol, Vann, Glycerin, Hydroxyethyl Cellulose, Lactic Acid, Aloe Barbadensis, Fagrea Berterina, Biosaccharide Gum-1,Sodium Saccharine, Bensoic Acid, Dehydro Acetic Acid, Phenoxyethanol.

Kan dette påvirke p-pillene mine, når jeg bruker denne? trenger jeg eventuelt ta angrepille? trenger jeg bruke tilleggsprevensjon? eventuelt hvor lenge?

håper noen av dere kloke jenter her inne kan svare!

Fortsetter under...

hmmm.. ble heeelt satt ut jeg nå!

hvor mange ganger gjentok du deg selv i det innlegget egentlig tro??

huff.. tror det kan være en ide å formulere innlegget litt bedre hvis du forventer svar for dette ble bare så rotete at man ikke orker å lese det.

for å svare deg så er jeg ikke heeelt sikker..

men jeg kan aldri tenke meg at dette kan ha så mye å si. har selv gått på p-piller, trillafon (pluss andre medisiner) samtidig som jeg brukte canesten.. hadde ingenting å si da i allefall ;)

i verste fall får du høre med legen din eller apoteket ;)

Trodde trilafon var en medisin som ikke så mange brukte, må kanskje endre oppfatningene da og at det kan være mange der ute.

Det viktigste man må passe på med p-piller, er at man mister beskyttelsen etter å ha kastet opp. Da bør man bruke kondom i en dag eller to, kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...