Gå til innhold

Hva er en passende betaling til en 14 åring som passer barnet?

Anbefalte innlegg

Hun er mitt søskenbarn og skal passe datteren min på ett år kanskje 3 ganger i uken (litt etter hva hun orker) i ca. 2-3 timer på dagtid. Hvor mye skal jeg gi henne for en dag med omtrent 3 timer barnepass? Jeg er helt grønn på dette.

Det skal også nevnes at jeg har veldig lite penger til overs, og jeg vet at hennes familie heller ikke er de rikeste, så familien vil nok ikke forvente store summer.

Fortsetter under...

Fordi jenta da kjenner barnet og det blir mindre styr for henne. Fordi avtalen blir mer "fast" enn å overlate barnet til en ukjent. Og fordi familie hjelper hverandre.

Selv passet jeg barna til søskenbarnet mitt gratis i 18-19 års-alser da jeg var student. Enten på dagtid når barnehagen hadde planleggingsdag eller i helgene da de var på fest. Når de kom hjem på natten betalte de taxien hjem for meg, ellers kom jeg meg til og fra med busskortet mitt. Det skulle da bare mangle at man hjelper hverandre innad i familien. Men en 14-åring trenger å tjene litt lommepenger, og ikke minst lære verdien av arbeid, så jeg synes hun skal få litt penger. Om hun passer 3 ganger i uka blir det jo nærmere 2000 kr i måneden, som er kjærkomment...

Annonse

Datteren min er blid som ei sol for det meste. Barnepasseren skal jo ikke holde orden og rydde i huset, så det blir jo kun lek og avslapping. Eneste med min datter er at hun enkelte dager må skiftes på ofte pga. mye avføring, så det kan bli en til to bæsjebleieskift på de tre timene hvis barnepasseren er skikkelig uheldig:-) hehe

50 kr timen hørtes faktisk ganske rimelig ut. Jeg begynte med 65 kr timen når jeg var 14 år gammel og fikk jobb i min tantes nyåpnede klesbutikk. Gikk opp til 85 kr timen når jeg var 16 år, og deretter 90 kr timen når jeg var 17-19 år.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...