Gå til innhold

Vi får en toråring flyttende til oss på mandag!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er fasinerende å lese innlegg hvor bv blir kommentert. Virker som det er mange som har barn som er i fosterhjem her...

Uansett... Det er bv som "tar" barna! Det er ikke fosterforeldrene. De bare stiller opp og gjør en jobb for bv. Fosterforeldrene har ingenting de skulle ha sagt i den saken. Bare husk på det. Altså "vanlige" folk som tar imot andre sine barn for å hjelpe dem.

Selvsagt vet HI hva et barn trenger. Ellers hadde hun ikke blitt godkjent som fostermor. Men som andre her kommenterer så er det ikke alltid like lett å huske hva barn trenger til hvilken alder.. Det er heller ingen skam å søke råd:)

For å gjøre en best mulig jobb som fosterforeldre, så er det en fordel å vite hva barnet har vært gjennom. Eller hva bv mener at barnet har vært gjennom. Det blir lettere å følge opp barnet da. Bv har og rett til å informere fosterforeldrene om dette. Fosterforeldrene har taushetsplikt på lik linje med bv...

Til dere som har "mistet" barnet til bv, så vil jeg bare ønske dere lykke til. Det er klart at bv gjør feil. De er bare mennsker de og. Det er derfor alle sakene må gjennom fylkesnemda. Det er de som tar den endelige avgjørelsen. Bare ikke straff fosterforeldre og barna deres. Da blir det bare verre.

Ellers ønsker jeg dere alle en god helg:)

Jeg er meldt til barnevernet 2 ganger...

begge gangene ble saken henlagt, heldigvis. Jeg må dog si, i mitt tilfelle, så lærte jeg å stole på bv. Verre med hevngjerrige ekser... eller kjipe naboer som ikke er enig i barneoppdragelsen. Men bv klarer i mine øyne å skille rett fra galt, på tross av religion osv.

har all tillitt til bv.

Når først ett barn skal bli omplassert, vel da er det godt å se at gode mennesker som hi ønsker å være fostermor!!! Takk og lov for at gode mennesker gleder seg til å ivareta små barn som ikke har hatt en god start i livet.

Jeg svarer vanligvis ikke på tråder her inne, men nå klarte jeg ikke dy meg...

Jeg har to barn i fosterhjem. Grunnen er privat, men iallfall..tror dere innbitte barnevernsmotstandere må dra huet ut av ræva, og våkne litt! BV er underbemannet, og stjeler ikke barn for gøy. Alt prøves som regel før barn flyttes. Noen ganger virker ingenting, og da er det faktisk best for barna å få komme en annen plass.

Ifølge dere bør jeg jo slåss mot bv med nebb og klør, barn har det jo ALLTID best hjemme, uansett hva. Vet dere-sånn er det faktisk ikke!! Jobb heller MED bv, heller enn MOT dem!

HI: Tusen, tusen takk for at det finnes folk som dere, som evner å ta vare på ungene våre når vi faller gjennom selv!!

(Angående samvær: ser noen skriver at 2-6 timer 2-4 ganger i året er uten unntak regelen, vi har et døgn i måneden. Mulig vi har veldig mye i forhold til normalen da..det blir vurdert utfra evne og hva som er best for barnet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...