Gå til innhold

Gutt 6,5 år ( sykling & lav muskeltonus)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville prioritert en sykkel som ikke er for tung, da er det lettere å ta beina nedi bakken uten å velte.

Her har gutten vår på 6,5 år Nakamura, den har han vært veldig fornøyd med. Størrelsesmessig så kan han ha den ett år til, da ønsker han seg sykkel med gir. Vil absolutt anbefale dere å velge en sykkel som er 16 tommer dersom han sliter. Blir sykkelen stor, blir det jo enda vanskeligere.

Her er en tilsvarende modell av den vår sønn har:

http://www.intersport.no/product/412320(BC_4)/nakamura--grade-16-boy/

Enig med de andre her, velg en sykkel som ikke er for tung, og ikke kjøp sykkel "til å vokse i". Han må føle seg trygg og det betyr at begge bena må rekke ned til bakken, kanskje kan han bare ha sykkelen en sesong før dere må bytte til ny, men det er viktig at første sesongen på tohjuling er trygg.

Noen ungen bruker ganske enkelt lenger tid på å finne balansen enn andre, eldste min fant den uten problemer ganske tidlig, men lillebror fikk problemer. Vet ikke helt hva han gjorde, men han tippet til venstre hele tiden ;)

Men plutselig fikk han det til, og har syklet siden. Nå til 7-års dagen sin fikk han en større sykkel med gir og han sykler, sykler og sykler litt til...

Jeg ville ha kjøpt en balansesykkel eller lånt av noen som har det.

Etter en stund på denne har ungene mine klart sykkelen mye bedre. Hun ene krevde av vi tok av støttehjulene når hun var 4år, for hun klarte balansesykelen så bra mente hun. Og hun syklet stødig fra første tråkk. Hun har enda ikke detti av sykkelen.

Mitt tantebarn skulle ikke være dårligere enn min jente, så han stakk avgårde med hennes sykkel og han syklet like bra nesten. Han er ett år mindre enn hun.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...