Gå til innhold

Alle dere som vet hvordan man skal bli gravid... kan dere se her? Vær så snill!

Anbefalte innlegg

Tirsdag - ikke eggløsning klokken 16

Onsdag - eggløsning klokken 16

Torsdag - IKKE eggløsning klokken 16

PANIKK i heimen her!!! For jeg hadde sex først torsdagen, IDAG! Har vi gått glipp av heile greia nå? Ahrrr... orker ikke vente enda en mnd!!!!!

Trodde eggløsningen skulle vare i 24 timer... er veldig fortvilet her :(((((((((

Fortsetter under...

Har greit å bli gravid hele 5 ganger uten å ane når eggløsninga kom, t.o.m på prevensjon har jeg klart å bli gravid. Har 3 barn, tok abort to ganger pga gravid på p-piller, som ja var tatt da de skulle bli tatt. Mulig jeg er over snittet fruktbar eller noe. men uansett, ha sex jevnlig, annenhver dag, eller minst hver tredje, så blir du gravid til slutt hvis kroppen vil. Sedcellene overlever noen døgn, så da har du svømmere aktiv når det kommer et egg dalende ned i egglederen.

Helt enig, er sikker på at alt dette stresset gjør at kroppen "knyter seg" og ikke blir gravid.

Ha sex annenhver dag den uka eggløsningen ca er så blir du gravid til slutt (om det ikke er noe galt med en av dere). Egget lever ca 24 timer, og sædcellene kan leve inne i deg 3-6 dager, så har dere sex annenhver til tredjehver dag går det til slutt.

Senk skuldrene, pust med magen og la kroppen styre selv. Kan umulig være bra for hverken forholdet eller sexlivet å stresse sånn.

Hvordan vet du at du ikke hadde el tirsdag, men onsdag og ikke torsdag?

tok du el-tester? De eneste el-testene jeg kjenner til gir positivt utslag en liten tid FØR eggløsning finner sted, (mellom 12 og 48 timer før hvis jeg ikke tar feil)... Hvis det er sånn at du har tolket el-testene feil, og dermed fikk positivt onsdag, vil du mest sannsynlig ha hatt el på torsdag...

Hvorvidt du blir gravid eller ikke kan ingen svare på. Det er bare naturen som bestemmer... Du vet at selv om egg og sæd befinner seg på samme sted til samme tid så er det likevel stor sjanse for å ikke bli gravid...

Du må bare fortsette å prøve:-)

Lykke til

Jeg er ganske sikker på at dere planlegger istykker sjansene deres. Kan dere ikke heller ha sex ofte, kanskje daglig eller ihvertfall nesten den uka du vet du har eggløsning? Sæd lever jo i inntil fem dager i egglederne, slik at om du har sex tirsdag kveld kan du fint bli gravid om eggløsningen skjer både torsdag og fredag. Du vil på eggløsningstester teste positivt 12-14 timer før egget løsner fra eggstokken. Det vil si at når du tester positivt onsdag kl. 16 kan det godt hende egget allerede har løsnet, og etter 24 timer er det dødt. Så ja, i så tilfelle er torsdag kveld for sent å ha sex.

Har dere sex KUN for å bli gravid? Uff, det høres trist ut i såfall. Kos dere med sex litt oftere så skal du se det klaffer også uten mas med eggløsningstester og stress med "riktig tid".

Lykke til! :-)

HI HER

Ja, jeg har brukt eggløsningstester. De skal slå ut litt før, stemmer det... Men så rart jeg ikke testet positivt i dag da... kanskje jeg har en enormt kort eggløsning?

Jeg stresser egentlig ikke.. men hadde bare vært greit å bli gravid nå :) I forhold til alt liksom ;)

Tusen hjertelig takk for svar alle mann!

Annonse

HI HER:

Vi prøver på "metoden" om å få en gutt. Derfor "stresset" ;)

Da skal vi jo kun ha sex på eggløsningsdatoen.... siden de gutte cellene svømmer fortere enn jentecellene, derav guttecellene kommer til et klart egg.

Men men, hvis jeg var for den denne gangen får jeg bare vente 28 dager og prøve igjen. FOR ET STYR!!!

Stakkars mannen, han synes ikke noe om dette her. Men så er det jo litt morsomt å se om det stemmer da. Han får bare "holde ut" disse 5 dagene hver mnd frem til jeg blir gravid ;)

Hi:

Den "metoden" for å bli gravid, den holder ikke mål, sitter her med to barn, med gutten, hadde vi sex kun 3 dager før el og to dager etter, med jenta hadde vi bare sex el- dagen, og senere. Alt dette var tilfeldig, prøvde ikke å få "bestemt" kjønn, men mannen reiser mye. Så det at det er noe større garanti for gutt når du bare har sex på el dagen, det stemmer ikke. Og stresser dere med dette, så blir du nok ikke gravid!

Her stresset vi i 5 år, var på utredning og i det heletatt, var så fokus på det å få barn. Etter 5 år ga vi opp, følte oss utslitt, og kjøpte oss hund, la tanken om barn bak oss, 4 månder etter den avgjørelsen, så satt jeg med positiv test, og ble gravid på ny bare 3 månder etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...