Up2me Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Hei! Er det flere som har lekket fostervann? jeg merket det for første gang i dag... Og jeg er 90% sikker på at det var DET. Var helt blankt, og veldig "rennende" om jeg kan si det på den måten.. Det er vel ikke noe fare om man lekker litt? For det produseres jo nytt hele tiden tenker jeg. Noen som vet noe mer om det?
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 jeg hadde ringt føden å spurt hadde jeg vært deg. Best å være på den sikre siden
zombie2be Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Det er vel fare for infeksjon om du går og lekker?ta på deg et bind og ring føden du.. lykke til!
Up2me Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2011 Hmm.. ja, kanskje jeg bør gjøre det? Har vært skikkelig svimmel i kveld, og har mye kynnere. Men det har jeg jo hatt hele vegen.. jeg vet at babyen ligger langt ned i bekkenet. er i uke 34. Det er så travelt på føden her nå for tida, så jeg er så usikker på om jeg skal ringe...
miepia30 Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Det er ikke normalt å lekke fostervann i uke 34. Er det virkelig fostervann har du prematur vannavgang og truende prematur fødsel og må ringe føden straks. Ingen tvil. Kan hende det ikke var fostervann men det må du absolutt inn og få sjekket.
Petrine +spire=❤ Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 Ved mistanke om fostervannsavgang skal man alltid kontakte føden! Det er en viss fare for infeksjon som kan være farlig og dette bør kontrolleres. Så om de har det aldri så travelt på føden BØR du ringe.
Up2me Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2011 Har bestemt meg for å ringe jordmora mi i mårra tidlig. Så evnt få det sjekka. Det var ikke så mye som kom, men fortsatt rart syns jeg..
En liten blomst ♀ Skrevet 22. juli 2011 #8 Skrevet 22. juli 2011 Det er ikke fostervann hvis det var helt blankt.
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 22. juli 2011 #9 Skrevet 22. juli 2011 Trodde også det med førstemann! Var vell 6 mnder på vei... og det var tyntflytende og blankt! Dro på føden og fant ut at det bare var utflod. Aktive slimhinner mente jm.
Up2me Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2011 Okei! Kjekt å vite.. føler nesten at jeg blir litt sånn gravid-hypokonder her! Hehe.. mern, jeg har ikke ringt, å tror jeg lar det være med det. Det var neppe noe galt. Om d skjer igjen, så kan jeg jo få sjekka det for sikkerhets skyld. Takk for svar folkens!
heldige oss ;) Skrevet 22. juli 2011 #11 Skrevet 22. juli 2011 Ville kontaktet jordmor og fått en sjekk. Ved forrige svangerskap ble det ikke oppdaget at jeg ikke hadde fostervann før ved termin. Hadde da ikke hatt nevneverdig fostervann i nesten en måned. Hadde også 4 cm åpning som jeg ikke kjente noe til. Så det er ikke alltid at det produseres nok fostervann.... Jenta vår kom til verden ved naturlig fødsel. Men hun var bare 2500 gr til tross for at hun ble født ved termin. I tillegg var hun veldig tørr, sprukken hud over hele kroppen, og stiv i bevegelsene. Men alt ordnet seg i løpet av noen uker. Nå er jenta 6 år og venter spent på å bli storesøster. Var ikke ment å skremme deg, men det skader ikke å få en ekstra sjekk. Husk at jordmødrene er her for oss;) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå