Gå til innhold

Dere jenter som har vært i Thailand .. :-)

Anbefalte innlegg

Vurderer å reise til Thailand. Hvor er det best / finest å dra? Leste litt i reiseguiden ,men det er så mange øyer der og jeg klarer ikke å velge :-). Fint hvis stedet er litt barnevennlig, siden jeg reiser med to barn :-).

Håper noen kan hjelpe svare meg, da blir jeg evig takknemlig :-).

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har vert i Thailand ,men det var før jeg fikk barn.

Vi bodde da i Karon,men dro litt rundt omkring med moped og taxi ( tuc-tuc). Patong ville jeg helt klart ikke bodd med barn, det var mer et partysted.

Likte meg godt i Karon, roligere ,men alt du trengte. Kata var og veldig fint- kanskje mest barnevennlig der av de stedene vi var.

Også må dere ta noen dager , eller en båttur (dagstur) ut til Phi-Phi , der er det utrolig vakkert.

Phuket er helt greit, men for å være helt ærlig er det altfor mye folk/turister, ladybarer og altfor dyrt iforhold til andre steder i Thailand.

Her er det vært turister i så lang tid så det er masse flotte hoteller, og ting å finne på for barn, så det er masse småbarnsfamilier på ferie her. Men hele phuket er ganske turistifisert. (noe nesten hele thailand snart er...)

Men det går direktefly til phuket, så det er et pluss.

Jeg vil anbefale Ao Nang, Krabi. Det er flere fantastiske øyer utenfor, paradisiske strender og det du evnt måtte ønske når du tenker på Thailand. Går båter hele tiden over, sånne fine "gamle" longtail-båter fra stranda i Ao Nang ut på de forskjellige stedene/øyene. Veldig sjarmerende.

Kan også besøke phi phi derfra, ca like langt som fra phuket.

Hit tror jeg det også går direktefly, ellers et par timer flytur fra bangkok.

Ellers anbefaler jeg Koh Chang, som ligger på østsiden, veldig fin øy med mange strender og velge mellom. Vi likte White sand beach veldig godt, og vi kommer til å ta med barna dit neste gang. Men med tanke på reise med disse små, så må du selv velge hva du orker.

1 time fly fra bangkok til Trat, så taxi til der båten går fra, deretter båt fra Trat ut til øya. Det står folk og viser deg fram og selger deg billett til båt/taxi og alt du lurer på når du kommer fram til Trat flyplass, en liten koselig flyplass :)

Hua Hin er også en kjempefin by, med noen fine strender, men her har du ikke det paradisiske thailand på sitt beste da, og ikke noen øyer å reise til i nærheten, men ellers en veldig trygg, stabil flott og vakker by, med shopping, badestrender etc. Dette er kongens by.

3timers kjøring med taxi fra Suvarnabhumi, flyplassen i Bangkok.

Men en ting er sikkert, uansett hvor du velger å reise vil du ha en fantastisk tur. Thailand er favoritten, maten, menneskene, smilene, massasjen, billig shopping, strandliv/øyliv, dykking, padling, elefantridning, show med elefanter, aper, krokodiller. hengekøyer, kokosnøtter ++++++++++++ enjoy :)

Vi elsker Thailand og har vært der flere ganger med barna som også elsker det.

Vi pleier å være tre uker og reiser rundt (men med forhåndbestilte bosteder etter vi fikk barn)

Har vært i Koh Chang men det er noen år siden.

De to siste gangene vi dro tok vi kontakt med et reisebyrå i Oslo som heter Sunquest travel. De lagde reiserute bestilte hoteller og noe av transporten fra et sted til et annet.

Først et sted utenfor Puket som het frienship beach (ikke no fin strand men fantastisk for liten og stor på hotellet (Vijit)

Speed boat til Koh Lanta (1. men IKKE siste gang hit)

Båt fra Lanta til AoNang (hvor vi har vært før og stranda ikke er idyllisk,men øyene kort vei unna er fantastiske og bassenget på hotellet veldig tilpasset barn)

Gangen før der reiste vi

AoNang-fly til Koh Samui (Chaweng Nor) Synes Coral Bay var veldig bra og rolig nok og barnevennlig. Og så avsluttet vi i Bankok de siste dagene for shopping. Bodde der på et hotell som lå vegg i vegg med et shoppingsenter.

Skulle veldig gjerne reist igjen snart.

Selv har jeg bare reist med rutefly så jeg vet ikke hvordan charter er men de som har prøvd beggedeler sier at det er mye bedre plass på ruteflyet og i tilegg er det på Thaiairways tv skjerm i hvert sete hvor du selv velger filmer/spill/Radio gjennom hele turen.

Annonse

har bodd på koh samui og anbefaler den øya sterkt :) det er veldig barnevennlig der, og har mange flotte turist tilbud. er også veldig enkelt å komme seg dit fra bankok med direktefly :()

god tur!

ønsker meg selv en thailands tur med mine tre små, men må vente ett par år til da jeg er alene med de ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...