Gå til innhold

Ferie med 80 eller 100% lønn? Noen forståsegpåere?

Anbefalte innlegg

Jeg har permisjon med 80% lønn, med påfølgende 6 ukers ferie (en uke overført fra året før). Er det sånn at man har 80 % lønn gjennom ferien også da, eller begynner man med 100% lønn når permisjonen er over?? Tenkte å spørre kontordama, men kanskje noen her inne vet sånt før jeg får tak i denne kontordamen :o)

Fortsetter under...

Takk for svar! Det var det jeg tenkte, men i mailen fra jobb står det at jeg begynner på jobb den og den datoen og at hun setter i gang 100% lønna mi fra den datoen. Håper jeg (og du!) har rett :-)

Annonse

Du får 100 % lønn i ferien din selvom du har 80 % lønn i permisjonen. De har allerede trukket deg for full ferie tidligere i år. Det er viktig å passe på sånt, særlig om man tar ut ferie midt i permisjonen. Da er det fort gjort å ikke tenke at man skal ha 100% lønn de ukene. Det var faktisk lønningsdamen på jobben som informerte meg om dette:-)

Bare hyggelig! Jeg ringte lønningskontoret for jeg trodde de hadde utbetalt meg for mye i lønn (har også 80 % dekning), men da kunne hun fortelle at det var 100 % lønn de ukene jeg hadde meldt inn ferie i permisjonssøknaden min til jobben. Da sa hun også at man i juni får feriepenger + lønn også trekker de meg for 25 feriedager. Pga dette så skal man altså ha 100% lønn i ferien sin.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...