Gå til innhold

har fått alle kvinners VERSTE mareritt!! ;-(

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en hårløs flekk midt på hodet (str med en 20-kroning) i ca en mnd nå. Ser ut som det vokser ut litt hår igjen på den...

Men, nå ser jeg at jeg begynner å miste håret bak i nakken/bakhodet! :(

Er mange hvite bittesmå streker/flekker hvor det skulle vært hår.

Nå holder jeg altså på å miste svært mye.

For 6-7 år siden mistet jeg en større flekk med hår, men den vokste ut igjen.

Nå har jeg også hatt eksem/små sår i hodebunnen en stund, og lurer på om det kan være dette som gjør til det? Men jeg ser at flere av de stedene som jeg nå mister hår på IKKE har eksem eller sår. Så wtf er det?

Fortsetter under...

Hadde også en slik flekk, men trøstet meg med at jeg kjente "hårstubber", altså at det ikke var helt glatt som om de hadde falt ut med roten, noe som kjennetegner denne sykdommen, alopesia ell hva den heter. Prøv å kjenne etter om du kjenner at det kommer noe ut, at det stikker bittelitt i små hår som har blitt brutt av og ikke falt ut med roten.

Mitt kom tilbake som jeg trodde, og ikke hatt lignende etterpå.

Jeg tror også det var en form for eksem/utslett/sopp. Tenk etter om du har gått mye med strikk, sterk hårspray el.l. Og prøv en shampo mot sopp, som fungoral el.l, de har den på apoteket. La håret få mye luft, ihvertfall hjemme og så mye du kan. Jeg tror dette går over!

Vet hvilket mareritt det er, så masse lykke til! :)

HI

Svigermor mente at det kanskje kunne være brennkopper. Hun hadde for ikke så lenge siden det, og da hadde hun skorpelignende sår i hodebunnen, og mistet litt hår. Hun trodde først det var eksem, men legen hev henne på en pencillinkur da han fant ut at det var brennkopper.

Men hvordan har jeg fått det? Har ikke vært sammen med noen som har hatt det nylig, har heller ikke vært sammen med svigermor da hun hadde det...

HÅPER det er det!

Annonse

Det er akkurat denne sykdommen jeg mente, som det ikke trenger å være! Som sagt, sjekk om området er helt glatt som babyhud, eller om det er avbrutte hår der. isåfall tror jeg det er noe annet, som sopp el.l, og er da forbigående. Jeg hadde feks brukt mye saltvannspray og hårspray i denne perioden, ikke vasket det så ofte slik at disse produktene hadde fått godgjort seg lenge, og tuperte og bustet håret endel, slik at det siukkert ble for lite luft til hodebunnen. Da jeg så dusjet og vasket håret, måtte jeg gre ganske hardt for å få ut flokene, og min teori er da at håret i denne flekken hadde blitt skjørt og tørt og ble brukket/revet av.

Meg over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...