prøvende Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Blir så forvirret jeg, da det er så ulik praksis i samme kommune. Lurer derfor på hva deres erfaring er. Var på kontroll i dag, er i uke 30. Legen lurte på om jeg hadde hatt glukosetest, noe jeg ikke har. Siden jeg var fastende skulle jeg få målt blodsukkeret mitt, for å se om det var et behov for å utføre en slik test. Alt var fint, både blodprøven, urinprøven, blodtrykk og alt. Så snakker jeg med andre som går til jordmor i tillegg (jeg går kun til fastlege) De sier hun utfører glukosetest på alle med BMI på over 27, noe jeg har. Brude dem ikke utføre slik praksis likt, betyr det at jeg burde ha en slik test? Vekstkurven på ungen er jevn og fin, og jeg har lagt på meg 8 kg til nå. Noen erfaringer og innlegg??
zombie2be Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 Her er det også vanlig praksis å ta glukosebelastningstest mellom uke 26-28 om man har bmi over 27. jeg tok den, var heilt fin 4,0 og 4,3(før-etter). jeg har lagt på meg 18!!kg nå i uke 34:( men ingen som sier noe på det.
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Her er det også vanlig å ta glucosebelastning på de med bmi over 27. Jeg har gått opp 7 kg så langt, og hadde glucosebelastning i uke 20. Jeg hadde svangerskapsdiabetes også i forrige svangerskap, så derfor så tidlig. Hadde 5.2 før og 9,5 etter 2 timer.. Måler hjemme en dag i uken, og foreløpig går det kjempebra. Hvis du får diagnose svangerskapsdiabetes gjelder det å tenke på hva du spiser og at du spiser små måltid ofte nok.. Jeg har kun kostholdsregulering som medisin så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå