Gå til innhold

Siden vi snakker om dette med å gi til en god sak, kjenner jeg at jeg rett og slett er nødt til å gjøre mitt jeg også. Men hvor bør jeg helst bli fadder? Frelsesarmeen, Plan, Røde Kors, UNICEF, Redd barna?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så veldig mye å rutte med selv, men det står ikke så ille til at jeg ikke kan overleve å gi bort 200 kroner, det betyr egentlig bare at jeg må prioritere vekk noe annet. Jeg liker tanken til UNICEF, med at man ikke støtter et spesielt barn, men gir der det er aller mest behov (f.eks. vaksine, skolebøker, vann, mat osv.) - men er de bra? Jeg vil gi til en organisajson som har godt rykte på seg, og hvor mest mulig at pengene kommer de trengende til rette.

Noen som har gode tanker og innspill? Synes faktisk at det er litt vanskelig å velge, for jeg vil gjerne hjelpe alle. Men 250 kroner i mnd. er virkelig alt jeg kan makte å gi, så det må bli med den summen.

Fortsetter under...

Jeg bestemte meg i fjor for å slutte å betale på et treningsstudio medlemsskap som nesten aldri ble brukt..og valgte da heller å gi 200kr i mnd til Unicef :) Dette er penger jeg overhodet ikke tenker over.De bare tusler ut av konto i dèt lønnen kommer inn. Finnes sikkert mange andre gode organisasjoner å støtte,noen ønsker jo å ha et fadderbarn å gi til også, men for meg funker Unicef veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...