Gå til innhold

Er det råttent gjort av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb i januar og etter 4 intervjuer og tester valgte de meg ovenfor 2 andre manlige kandidater.dette er en bedrift beståendevav så og si menn med unntak av 4 kvinner, deriblandt meg selv. De fleste er fedre og sjefene har klart gitt uttrykk for at de trenger flere kvinner i bedriften. Sjefene visste også at jeg var gift og hadde en liten datter når jeg ble ansatt og på jobben nå spøker noen av mine medarbeidere om at jeg snart kom mer til å bli gravid. Er det dårlig gjort av meg å prøve å bli gravid nå etter at jeg har blitt fast ansatt? Jeg gjør en knall jobb og alle er mer en fornøyde med innsatsen min. Nettopp derfor føles det kjipt å måtte i løpet av kanskje høst/vinteren si at jeg er gravid. Men så har jeg jo kanskje jobbet i 1,5 år når jeg går ut i perm og det er jo ikke så ille. Tror ikke dere de ansatte meg med forståelsen om at jeg kan bli gravid? Er jo 28 år, gift med en liten en....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gift, og har en liten datter. Litt difust det siste;)

Skrevet

Nei, det er slett ikke råttent. Som du selv sier, du er 28, gift og har ett barn. Ingen burde dø av sjokk om du velger å få et barn til.

Jeg var i samme situasjon som deg for et par år siden, fikk drømmejobben og ble gravid etter et halvt år.

Jeg gruet meg som en hund til å fortelle det til sjefen, men det gikk helt fint.

(Han ble faktisk lettet fordi han var redd jeg skulle si opp da jeg kom og sa det var noe jeg måtte snakke med ham om ;-)

Sikkert en eller annen surmaga mannssjovinistisk kollega som tenker sitt om ansettelse av kvinner midt i småbarnsalderen, men det skal du slett ikke bry deg om.

Skrevet

Synes ikke dette er dårlig i det hele tatt. Hvorfor skulle det være det? Er jo ditt liv / din fremtid / din karriere. Dette visste de jo også når du ble ansatt, at du er en kvinne som kan få barn ;)

Skrevet

Så absolutt ikke! Jeg fant ut jeg var gravid med nr. 1 dagen etter at jeg hadde undertegnet papirene til en ny jobb i et av departementene. Fortalte det til sjefen min første arbeidsdag, og gikk ut i permisjon etter et halvt år. Folk får jo tenke sitt, men det er faktisk ikke lov til å diskriminere oss kvinner av den grunn.

Lykke til!

Skrevet

Kjør på!

Ditt liv, din familie og din karriere :)

De får vel bare tenke hva de vil.. det er ikke ditt problem!

Lykke til :)

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt! Det burde vel ikke komme som noe sjokk på noen at du vil ha flere barn? ;)

Det er din familie, dere som bestemmer. Hvis man skal vente til absolutt alt er riktig kan man vente i evigheter :) tenk på deg selv først og fremst - så jobben. Den er der når du er tilbake fra perm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...