Viiii Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Hei Noen som vet hvilken dokumentasjon NAV må ha for dokumentasjon av termindato? Må jordmor eller lege utstede ei egen erklæring, eller går det an å sende kopi av helsekortet. Det er midt i sommerferien og jordmor har ferie til 8. august. Har kun vært innom legen for å få sykemelding når jeg har trengt dette, så han har dårlig med informasjon om termindato og slikt.... Jeg skal ut i permisjon fra 19. august, så det begynner kanskje å haste litt med å få sendt søknaden.... Nå er jeg så heldig at arbeidsgiver utbetaler meg penger uansett og arbeidsgiver som krever refusjonen, men det hadde jo vært greit at også arbeidsgiver får pengene sine.....
tomeko Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 jeg leverte erklæring fra legen min,vet ikke om Nav godtar noe annet.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Jordmor eller lege har et skjema dei skriver på termindato og signerer evt stempler. Det er det nav skal ha :-)
Triduana Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Jeg fikk et ark fra jordmor. Men legen kan jo også se på helsekortet ditt og skrive en bekreftelse. Ellers kan du sikkert også sende helsekortet ditt, men der står det også en del annen personlig informasjon som ikke alle vil sende fra seg. NAV her jeg bor bruker 2 mnd før de i det hele tatt ser på papirene jeg har sendt inn fikk jeg beskjed om... så ja det er greit å få det inn så papirene dine kommer inn i køen.
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 jeg ga kopi av helsekortet mitt der termindato står..ble godkjent det fra nav
Mamma i lykkerus Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 Snakket med jordmor ang dette for noen dager siden. NAV godtar ikke kopi av helseskjema, du må derfor be jordmor/lege om å skrive en erklæring til deg. Jeg venter på min i posten.
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 de godtok kopi på mitt nav-kontor. jeg har fått bekreftelse og godkjenning på min perminsjon og utbetaling også...
Viiii Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2011 Tusen takk for alle svar. Da har jeg snakket med legesenteret og kan hente erklæringen allerede i morgen Tok ikke sjansen på at NAV skulle godkjenne kopi av Helsekortet. Menmen....legesenteret spurte bare etter fødselsdatoen min og når terminen er, så om det er noe bedre dokumentasjon av termindatoen dette....enn f.eks innsendelse av kopi av dokuementasjonen av ordinær ultralydpapirer f.eks..... Uansett da ordner alt seg Så får arbeidsgiver vente litt på sine penger - siden jeg er sent ute.... Arbeidsgiver overlever nok, men må få det i orden kjappest mulig nå.. Har en fantastisk arbeidsgiver med kjempegode ordninger under svangerskapspermisjon. Får full lønn også utover 6G, får full feriepengeopptjening, pappaer får fri med full lønn i disse 14 dagene som kan tas ut etter fødsel....de sier lite på om jeg utnytter systemet og tar ferie i de ukene det er røde dager og ikke permisjon...slik at vi får best utnyttelse av ferie og permisjon.... Det skal sies at det er ikke bare min skyld i forsinkelsen. Vi har blitt litt forsinket med innsendelsen pga ferieavvikling hos meg og hos personal. Ha en strålende dag damer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå