Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. juli 2011 #1 Skrevet 21. juli 2011 Og jeg har gått ned to tre kilo.... Er i uke 38. Tror ikke det gjør noe, men har liksom ikke opplevd dette tidligere. Spiser normalt, kanskje litt mye snop, men likevel.. Andre som har opplevd det samme?
Billie Jean Skrevet 21. juli 2011 #2 Skrevet 21. juli 2011 Gått ned to-tre kilo totalt i svangerskapet eller nå i det siste? Vil uansett tro at det er ganske normalt at man går litt ned mot slutten, selv om de fleste går opp gjennom svangerskapet. Det blir jo mindre plass til mat og metthetsfølelsen kommer kanskje kjappere på grunn av dette. Og så kan det være andre variabler som gjør at du veier litt mindre nå: hvis det er varmt og har beveget deg endel kan du ha mistet mer væske. Hvis du har drukket lite, akkurat vært på do, veier deg på en annen vekt, veier deg til et annet tidspunkt osv... Jeg varierer med to kilo fra min vekt til legens vekt (liker min egen vekt best, den viser minst;), og samtidig varierer det med et par kilo i løpet av dagen på samme vekt.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2011 hehe.. Jeg har nok ikke gått ned to tre fra før sv.skapet, nei;) Bare siste uka. Hadde lagt på meg 8 kg, men nå er det bare 6... Greit for meg, for jeg hadde litt mye i utgangspunktet;) Men bruker kun min vekt, legen spør meg hva jeg veier. Og tror faktsik jeg veier mindre på hans vekt. Så sånn sett er det vel like greit å bruke min, så jeg får motivasjon til å kvitte meg med ekstra kilo etter sv skapet. Kan være jeg har drukket litt lite, men det er vel bare en naturlig variabel. Bruker ikke veie meg mer enn til kontrollene, men nå er legen på ferie, så jeg tok en liten kontroll selv...
SuperMaria Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Samme som meg det. Hadde gått opp 7 kg i starten, men har gått ned 3 av dem igjen nå. Den eneste forskjellen er at det har blitt finere vær = jeg har vært mer ute og gått turer og beveget meg, samt at jeg nok har noe dårligere matlyst nå mot slutten, og derfor ikke klarer å få i meg så mye, hverken av sunt eller usunt. Jeg hadde også noen ekstra-kilo i utgangspunktet, så må ærlig innrømme at jeg kun er fornøyd med å ha gått ned litt selv. (Har dessuten 2 barn fra før, og vektmessig har alle tre svangerskapene vært like - uten at det har resultert i lav fødselsvekt/lengde på barna) Du vet jo best selv om du faktisk HAR for mange kilo fra før, og om det ER ok å gå ned litt selv i svangerskapet.. (hvor høy/tung var du før graviditeten?) Og så lenge du spiser nok sunn mat, og samtidig at SF-mål, barnets hjerterytme og alle dine mål er ok, så er det neppe det minste skadelig... Hadde det vært grunn til bekymring, hadde nok jordmor/lege tatt tak i dette på kontroll. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå