Gå til innhold

Kirkenes sykehus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har født der, for noe over 2år siden.

For det første så er det jo et lite sykehus så det er jo stor sjanse for at du er alene fødende der. Det betyr topp oppfølging under fødsel. Det er 2 fødestuer.

Jeg var alene der da jeg fødte. Fikk enerom på barsel etterpå. På barsel var det selvføgelig andre fra før.

Man får enerom så lenge det ikke er fullt på barsel.

De har et rom på barsel hvor fedre kan overnatte om de har lang vei hjem. Ellers så er det pasient-hotell.

Aner ikke om man må ta med seg alt man trenger. Det var ikke sånn for 2-3år siden.

En annen ting, ring fødeavd om dere lurer på noe. De er kjempe-hjelpsomme. Og da kan dere avtale omvisning på føden og barsel også.

Har født på stort sykehus også, men Kirkenes sykehus var mye bedre. Der var man ikke bare " en av mange". Det værste på Kisy var maten. Den var ikke god.. ;)

Heia!

Har født 2 ganga på k.nes sykehus, sist gang for 1 år siden.

Det er to fødestuer, en liten og en stor.

Flott personale og rolige omgivelser - selv om det er et lite sykehus kommer det jo fødende fra f,eks Tana og Varngerbotn, dermed er det alltid andre på barsel og noen ganger føder du samtidig som andre :)

Badekar som brukes under åpningsriene som smertelindring - men ikke vannfødsel.

Lystgass

Akupunktur

Risposer

Epidural

De har flere enerom på barsel, som oftest får man ligge der :) Faren får ikke sove der, men får være mye på besøk . Han får ikke mat. Men ville tatt en telefon til føden for syntes jeg leste her for noen måneder siden i Sør-varanger avis at de hadde laget familierom.

Hvilke utstyr tenker du på? Du får :

Bind og nettingtruser

Alt av medisiner .feks paracet om du må sy og får smerter nedentil

Klær og bleier til babyen

Flasker og mme har de der om det er aktuellt.

Smokk må du ha med sjøl.

Det e trådløst nett der, så bare ta med pc ;)

Lykke til så mye!! Æ e svært fornøyd med mine fødsla :D

Annonse

• 2 uker senere...

De har overnattingsmuligheter for pappaen. Kaster jo ikke ut f.eks en pappa fra Berlevåg, Karasjok eller Tana om fødselen skjer på natten eller sent på kvelden. De har et rom på barsel hvor pappaen kan overnatte. I tillegg brukes søsterhjemmet som "pasienthotell".

Min mann fikk tilbud om overnatting der, men han dro til kjente og sov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...