Gå til innhold

ÅÅÅ skekk.. Jeg blir så sint over folk som sier at Sodd og Lappskaus er simpel mat.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og faktisk ganske mye jobb om man skal lage det fra skratch!! Ingenting er så godt som ferskt laget lapskaus, med tyttebær og flattbrød! Desutten er både sodd og lapskaus god tradisjonsmat.

Jeg liker sods, betasuppe, og lapskaus. Synest ikke det er simpelt. Det er festmat som vi jo faktik spiser på selveste 17. Mai!

Men da spiser vi jo hotdog også :~)

Når de serverer minestrone i bryllup er det ingen som klager, he he...

Enig!

Aner ikke hvorfor folk ser på det som så simpel mat, kanskje fordi det finnes på boks og i pakker, Fjordland og lagd med potetstappe for å tykke ut??

Men alle skjønner vel at det er den originale måten med et siste touch man snakker om når man skal servere det til fint?

God mat!

Har ikke sett none som synes det er simpel mat i utgangspunktet.

Men å servere det i bryllup feks reagerer jeg på da jeg ikke ser på det som noen festmat. Vi bruker det til hverdagsmat...

Annonse

Godt å høre at det er fler som tenker som meg.

At du 10.33 mener det er mat for fattige bør kanskje ta seg en tur og skjekke hva oksekjøtt koster og resten av grønnsakene koster. Ikke minst hva det koster for smør og mel til sausen....

Jeg bruker skikkelig kjøtt når jeg lager lapskaus, og det tar flere timer å få den ferdig. Men, det er uansett, i mine øyne, hverdagsmat. Og jeg hadde faktisk blitt skuffa om jeg hadde fått det servert i bryllup... Men, heller lapskaus enn bacalao som noen andre her hadde fått servert (i tråd om fri bar)

Synes både lapskaus og sodd er supergodt, men som flere andre sier, hverdagsmat:)

Og det handler vel egentlig ikke om hva det koster? Sånn sett kan det bli mye billigere å lage et skikkelig biffmåltid. Men det blir mer fest for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...