Gå til innhold

Måtte slå av mobilen min i dag slik at ikke jobben får tak i meg:(

Anbefalte innlegg

De har flere ansatte med sykefravær og jeg vet de forsøker å få folk til og jobbe frivillig overtid, men jeg er så sliten for tiden at jeg orker ikke jobbe enda mer denne uken:(

Er det lite fair av meg og slå av mobilen når jeg vet de mest sannsynlig kommer til og ringe??

Fortsetter under...

Om du har jobbet det som du skal denne uken så syns jeg det er fair.

Slitne folk som kommer for å jobbe ekstra er ofte de neste som blir syke. Skru av mobilen med god samvittighet og møt opp på jobb når du skal jobbe igjen :P

mye bedre å ha den på og ta den om de ringer og si, vet du, i dag har jeg ikke mulighet.. da får du det myye bedre selv også :) kan hende jobbeb lukter litt ugler i mosen om mobilen er slått av også.. men forståelig er det ..

Annonse

Jeg har selv vært den som ringer rundt for å spørre om folk kan jobbe, og vær så snill: Skru på telefonen og si heller nei når de ringer! Som nevnt over her er det utrolig frustrerende å ikke få tak i folk!

Er du sykepleier? Det der hørtes alt for velkjent ut! På min jobb kan man rett som det er bli beordret på jobb om man svarer, så det hender jeg skrur av også. Eller tar meg et glass vin tidlig.

Jeg tenker også at det mest renhårige er å ha mobilen på, og svare at du ikke kan når de ringer. MEN, jeg har også hatt en arbeidsgiver som stadig var i beit for folk og som ringte nesten hver eneste gang jeg hadde fri.

Jeg jobbet ved siden av studiene. Så jeg jobbet 3 kvelder i uka og 2 helger i måneden. Hver bidige lørdags morgen ringte han. Og det var ikke noe "kan du være så snill...passer det ikke, nei, nei. God helg!". Det var " Du MÅ! Brukerne blir aleine. Du får ikke ny kontrakt hos oss. osv" Presset var enormt. Og siden jeg ga etter de første gangene han "spurte", så regnet de med at jeg skulle komme hver gang de var i beit.

Jeg var så sliten til slutt at jeg ikke visste opp eller ned. Så den eneste løsningen jeg fant var å reise bort. Hver fredag etter siste forelesning kastet jeg meg på toget og reiste hjem til foreldrene mine, opp på hytta eller til slektninger. Da trengte jeg ikke å lyve til han, men han kunne ikke kommandere meg på jobb.

Om du har en sjef som min, så skjønner jeg godt at du skrur av mobilen.

Fant ut at jeg heller skiftet ringetone på kontakt jobben, så når de ringer så vet jeg at det er dem!

Er veldig sliten, har i tillegg 3 barn her hjemme og ta meg av så mer enn nok og gjøre:(

Ja er sykepleier, trodde sommertiden skulle bli av det rolige slaget!:-)

HI

når jeg jobbet på sykehuset, og viste at det var mye sykt bland de ansatte. satte jeg ofte mobilen på lydløs. ofte pga jeg var sliten,men også fordi jeg ville ha fri.

dersom en tar mobilen er det ikke alltid like lett å si nei.

jeg har opplevd at jeg sa nei.. men for å så bli pålagt å gå ekstra.

så bare la de ringe..

Nei du er ikke kjip. Det er da store oppslag hele tiden om at man trenger litt avkobling innen det yrket der. Om du har jobbet det du skal og har fri så er du i din fulle rett å slå telefonen av. Man MÅ ikke være tilgjengelig 24/7.

De bør få tak i personale som ikke har så mye fravær da. Meg f.eks. ;-P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...