Gå til innhold

Menssmerter som kommer om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig begynt å få kramper om morgen som minner om menssensmerter. Jeg våkner gjerne av dem og så varer de i ca èn time og så merker jeg ikke stort mye mer til det før neste morgen.

Kan dette være et tegn på at jeg er gravid? Vi prøver nemlig, men dette er det eneste symtomet jeg har merket. Ikke kvalm eller noen av de andre veldig typiske tingene.

Er midt mellom EL og TR, så får vel bare vente å se om mensen kommer. Bare synes disse krampene og smertene var så rart, pleier aldri å ha disse utenfor mensperioden min..

Noen av dere som har opplevd det samme ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... har også veldig ustabil mage, mye bløtt.. ( hehe, beklager forklaringen)

Skrevet

ingen som har hatt lignende ??

Skrevet

Utifra hva jeg har lest tidligere, så kan jo dette tyde på at livmoren din endrer seg for å gjøre plass til en liten spire... Er jo mye som skjer i underlivet i akkurat denne fasen, så ville jo vært naturlig at man merket noe til det...

Håper virkelig at det er det som skjer hos deg :-)

Skrevet

Ja, håper det. Tok en test i går, klarte ikke vente. Men den var negativ. Men så er det jo fortsatt 5 dager igjen til forventet mens.. så kan jo fortsatt bli positiv. Det er i hvertfall det jeg sier til meg selv, stemmer liksom ikke helt med disse smertene og den løse magen, vet jeg ikke er matforgiftet heller så... Får vel bare smøre meg med tålmodighet!

Er du gravid eller bebbis ? I så fall hva slags symptomer hadde du ?

Skrevet

Har det akkurat likens selv bortsett fra at det varer stort sett hele dagen. Blir skikkelig uvel av det. Tre dager til IKM nå og er veldig spent. Når har du IKM da?

Skrevet

har IKM 26.07 , så jeg blir nødt til å overleve helga.. er så sinnsykt utålmodig.. hehe.. Har begynt å bli uggen også, mulig det er psykisk men.. hehe.. har du smerter hele dagen ? Ja, det er det jeg syns er mer logisk.. er veldig rart at jeg har bare smerter på morgenen.. mulig jeg kamuflerer murringene/smertene på dagen ved aktivitet og stress.. eller mat.. hmm..

Har du vært gravid før eller embla28 ?

Skrevet

Tror nok jeg kamuflerer litt innimellom for kjenner det best når det ikke foregår andre ting. Er mer øm i puppene i dag også. Håper på det beste nå ja. Har to barn fra før, men har funnet ut at ingen graviditeter er likens og så er det en liten stund siden sist og glemmer raskt hvordan det var sist. Kan så vidt huske at symptomene ikke startet før et par dager etter IKM sist. Har IKM 25. juli. Vurderer å ta en test i morgentidlig, men hadde nok vært lurest og vente til mandag ja... Vanskelig å holde seg unna testinga...

Skrevet

Klarte selvsagt ikke å holde meg og måtte teste meg i morges. Ble negativ test og så skuffet!! Men er jo enda igjen to dager til IKM og kanskje litt tidlig og prøve. Flere som har fått negativ test to dager før, men fått positiv til IKM? Tenker at det skal bli kjipt hvis jeg skal ha sånne mensmurringer/magekramper i fem dager før hver måned. Har jo skikkelig vondt i perioder. Hvordan går det med deg lille.blomst? funnet ut noe mer?

Skrevet

Jeg hadde det akuratt som deg...mensmurringer begynte ca 4dpo, 8 dpo fikk jeg kraftig vondt i høyre siden. Kjentes ut som eggløsning, bare vondere, og varte i ca 12 timer. Hadde også løs/hard mage om hverandre. Testet positivt 4 dager før ikm:) Så lykke til, håper du tester + på ikm!!!!

Skrevet

Hehe, skjønner deg veldig godt. Måtte droppe å kjøpe inn noen flere tester for helga, slik at jeg ikke skulle torturere meg selv. Men i dag skal jeg kjøpe en og ha den liggende til i morgen tidlig. Morgenurin var det beste og teste på ?

Magen er fortsatt det samme, men nå kan det jo være fordi jeg får mensen, da pleier magen alltid å advare dagen før. Men er enig med deg embla28, at det frister ikke at det skal være slik fremover at vi blir "plaget" unødvendig en uke før mens.

Har fått litt den innstillingen at jeg kan umulig være gravid, jeg har ikke så flaks, så veldig innstilt på at jeg kun har magetrøbbel og at mensen kommer i morra. Er alt for uvirkelig at jeg plutselig kan være gravid.

Du kan jo fortsatt få positiv test da embla28, mulig kroppen din bare er treg til å produsere slike hormoner. Så gjør et nytt forsøk på ikm eller noen dager over. Jeg skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

Åh, dette høres bra ut! Men prøver å vente til i morgen eller kanskje en dag eller to til om jeg klarer for å få så sikkert svar som mulig. Magen er fortsatt ikke helt go' , så noe er det!

Gratulerer så med med din test da. Er det lenge siden ?

Skrevet

Takk for det! Blir jo like nedtrykk for hver negativ test... Men sist jeg var gravid testet jeg på ikm og fikk negativ test (ikke morgenurin som er det aller beste). Slo da fra meg at det ble den måneden. Et par dager etterpå hadde jeg fremdeles ikke fått TR og skjønte at det var noe som annerledes. Testet da mitt på dagen og fikk positivt. Så har ikke gitt opp denne gangen enda. Blir ikke før TR kommer isåfall.

Smertene i magen er fremdeles her til meg også. Begynner og bli litt plagsomt, men hvis det er for en god sak så er det helt greit:-)

Vi får krysse fingrene for hverandre og så blir det spennende og se hvordan det går i løpet av uka. Du får gi lyd fra deg når du har testet. Satser på test i morgen eller dagen etter hvis jeg klarer og holde meg.

Skrevet

Hei embla28 ! Det er meg Lille.Blomst, profilen min plutselig låste seg, så jeg kom ikke inn igjen, så ble nødt til å lage en ny profil, dermed nytt nick. Så samme jenta :)

Testa deg enda ? Er så spent på resultatet ! Jeg ble spådd i går, med med beskjed om at jeg ikke er eller blir gravid på denne pp. Så jeg venter til TR kommer. Hvis den ikke har kommet innen søndag, da tester jeg. Hvis ikke føler jeg ikke noe poeng. Har fått ekstra, typiske mens smerter i dag også. Veldig mye som tyder på at den kommer så har liksom begynt å tenke på neste periode. Håper du er heldigere!

Gi beskjed når du har testet da! :)

Skrevet

Testet i dag ja. Nok en gang negativ test. Så nå er jeg ganske sikker på at det ikke ble denne måneden. Har ikke fått TR enda jeg heller, men er vel rett rundt hjørnet.

Hadde det litt rart med mensen forrige måned. Hadde en liten blødning på to dager først, så to dager uten før den kom skikkelig igjen. Hvilken dato ville du gått for da? Den første eller den siste gangen mensen startet opp. Sluttet på pillen rett før dette. Hvis jeg skal gå for den andre perioden skal jeg ikke ha mensen før om torsdagen.

Har fremdeles vondt i magen da. Har visst ikke tenkt å gi seg. Er litt lei av å gå å fundere denne måneden så håper bare mensen kan komme så neste periode kan komme og vi kan gjøre et nytt forsøk. Neste periode blir det ikke å teste noe for tidlig iallefall. Blir bare så skuffa.

Skrevet

Hmm, ja godt spørsmål- Jeg var også litt ustabil min første mens etter jeg slutta på pilla. Andre mens varte kun 2 små dager, og så stabiliserte det seg mer.. var også en hormonell overgang som gjorde at jeg fikk mye kraftigere EL og TR smerter, så mulig det er dette kroppen din jobber med å stabilisere nå, etter en stund med pille. Det var det min lege sa til meg ihvertfall, er bare en tanke. Ikke meningen å drepe noen gleder! Men vi krysser fingerene likevelm, kan ha flaks og at mens ikke er forsinket.. vi er bare trege til å produsere hcg.

Når jeg får negativ test prøver jeg å tenke på hvor deilig det er å bare være to også, og gjerne benytte muligheten til å være sent ute, mye på kino, middager, sove leeenge og sånne ting, er en fantastisk frihet.. sette litt pris på det, helt til jeg ser en baby eller lignende, hehe..

Venter spent på oppdatering, på enten TR eller Gravid :D

Skal endelig hjem nå, slår av pc og tusler hjem fra jobb.. tenkt på middagen i en evigheten nå føles det ut som.. er skikkelig sulten av meg nå.. har plutselig blitt veldig glad i taco, til alt, så i dag blir det tacopizza.. mmm.. Ha en fin dag, så oppdateres vi snart!

Skrevet

Ja, det kan jo godt hende at ting bare er litt på tulla. Vi får ta det som det kommer, er ikke så mye en får gjort med det.

Her er det ikke så mye tid for oss selv, vi har to fra før. Men høres veldig godt ut med både kinobesøk og sove lenge. Blir ikke så ofte når en er flere.

Vi får oppdatere hverandre løpende om hva som skjer. Er spennende og følge med! Ha en fin dag du også!

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å legge inn et innlegg om akkurat dette.. men så så jeg at du hadde skrevet det samme. Nå er jeg bare på 4 dpo, men det virker som det er det samme. Så en under her også skrev om fra 4 dpo, så håper jo.

Tok en knallsterk EL-test (billigstrimmel) denne gangen, aldri testet før, så nå vet jeg at jeg har truffet el:) Hadde også mensmurringer akkurat den dagen.

Håper du får positiv test når du kommer til IKM, kansje vi gjør det sammen:) Lykke til!:):):)

Skrevet

Da var TR kommet hos meg! Veldig forberedt, men alltid litt skuffet selvsagt. Skjønner ikke helt magen i det siste da, men får se an hvordan den er når de vanlige menssmertene blir borte om noen dager.

Skjedd noe hos deg enda embla28 ? Kanskje du har noen gode nyheter ?

Skrevet

Ingen gode nyheter fra denne kanten nei. Tr har kommer her også. Så da er det bare å starte med friskt mot igjen. Men håper på at det skal skje fort. For ei uke med mensmurringer/kramper før TR kommer er kjipt! Tror nok jeg hadde regnet litt feil med syklusen denne gangen også. Får legge inn aksjene litt bedre denne måneden.

Vi får følge hverandre inn i neste pp!

Skrevet

Jupp, går for teorien: minimum annenhver dag denne mnd, så krysser vi fingerene. Tror jeg også skal prøve en sånn el test..

Da lager vi et hyggeligere innlegg med en hyggeligere overskrift som vi kan ha for neste pp :)

Ny start, nye muligheter :) hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...