Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av HS om at det var best med Nestle sin grøt for den er jernberiket, men det står det da på pakka til Småfolk at den er også. HS bare snakket det bort og sa jeg burde bruke nesle sin etterhvert. Hva mener dere og hva bruker dere? Og gir dere velling? Syns vesla tuller så utrolig mye med grøten nå. Bare kniper igjen munnen. Er jeg heldig og får inn en teskje så flirer ho og spytter den ut som en liten lama..

Hjeeelp...

Skrevet

jeg bruker begge, nå bruker jeg risgrøt fra semper til frokost, og nestle god natt grøt til kvelds.

Prøv litt forskjellig, og bland den ganske tynn i starten, kanskje hun liker en godt utblanda/rennendes risgrøt m banan f.eks. Eller så er hun kanskje skeptisk til skje, prøv å venn henne til skjea med å gi f.eks morsmelk/mme i skjea så hun skjønner det kommer noe godt ut av den også :)

Mange bruker velling også, men det har ikke jeg gjort hittill, men gutten har slukt alt som er så har ikke hatt behov for det rett og slett :)

Skrevet

Vi begynte med velling da lillemann var litt over 3 mnd, han trengte rett og slett mer mat (drakk 1200-1300 mme pr døgn, og var aldri fornøyd) Etter å ha gitt velling til lunsj og kvelds noen uker byttet vi ut lunsjvellingen med grøt. Han syntes grøt var godt, og spiste det i rundt 2 mnd, før han plutselig ikke var interessert mer... Uansett hva slags grøt han fikk. Så nå får han velling til lunsj igjen. Han får jo i seg like mye grøt sånn sett, bare mer melk i tillegg.

Jeg har brukt Holle sin hirsegrøt hele tiden (fra helsekosten) da den inneholder masse bra næring til de små.

Blander bare en vanlig flakse mme, med 180 ml vann, og har oppi 3 toppede skjeer med grøtpulver, da blir det bra konsistens på den. Bruker vellingstuter fra Avent

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg vet jeg har lest en plass at den typen jern som brukes i Nestle sin grøt er bedre enn den i Småfolk, Hipp etc., fordi den er lettere for kroppen å ta opp. Men jeg vet ikke helt hvor jeg har lest det og heller ikke hvor gammelt det var. Så det kan jo hende Hipp og Småfolk har gått over til å bruke andre typer jern etter den testen ble gjort. Er det noen som vet? Foreløpig foretrekker min lille Hipp sin 4 mnd grøt, men vi må snart opp på 6 mnd, så da føler jeg også at vi "må" bruke Nestle hvis det er såpass stor forskjell ang. jernet. Selv om jeg har mest lyst å gi ham økologisk når jeg kan. :-)

Skrevet

Vi har brukt nestle hele veien (også fordi det er den hun liker).

Jeg trodde grunnen til at man burde begynne med nestle sin (e.g. Havre ris-hvete eller hva den heter) fordi man bør venne dem til gluten m en gang?

Skrevet

Jeg har prøvd både Småfolk, Hipp og Nestle grøt til nurket. Han liker best konsistensen til Nestle, dermed har jeg holdt til det frem til han ble 8 mnd gammel. Dessverre lager ingen av produsentene 10 mnd grøt, men et sprang til 12 og 15 mnd, frem til han blir ca 1år, må jeg nok kjøpe litt av hvert sånn at han ikke blir lei av Nestle grøten.

Har aldri gitt nurket mitt velling så jeg har ingen erfaringer med det. Vet bare at flere i barselgruppa mi fortynner grøten til velling lignende konsistens og gir ungene deres det.

Har du prøvd å blander grøtpulver i f.eks. fruktmos eller middagsmaten til tulla di? Kanskje hun spiser mye bedre da?

Lykke til :)

Skrevet

Jeg bruker mest nestle, men blander mange av grøtene. Jeg har vært veldig forsiktig med gluten og blander nå 6 mnd havregrøt med 4 mnd risgrøt feks. Så jeg gir fortsatt ikke rein havregrøt. Jeg bruker mye velling, det er genialt! Jeg gir 2 flasker med 220 ml velling i døgnet. I Sverige har de egne vellingpakker. Suverent. Ellers tar jeg en skje mindre grøt enn melk i flaska. Anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...