Gå til innhold

Mannen og jeg er på ferie hos mine foreldre. Vi har planer om å reise hjem på fredag og forlate barna her i noen dager for så å kjøre opp igjen og hente dem på mandag. Men jeg vet ikke om jeg tør!!

Anbefalte innlegg

Det er 30 mil å kjøre en vei, og jeg er livredd for at vi skal kræsje slik at de kjære barna våre blir foreldreløse. Jeg er i tillegg høygravid, så føler jeg setter det livet på spill også.

Er jeg helt hysterisk her?? Har fått skikkelig dødsangst etter at jeg fikk barn! Vet at mye uforutsett kan skje hele tiden, men jeg føler at det å kjøre 60 mil er en måte å utfordre skjebnen på.

Akkurat nå har jeg mest lyst til å be mannen ta med en kompis på Prince-konserten på lørdag, slik at jeg kan bli igjen her med barna...

Flere med slike hysteriske tanker? Eller trenger jeg hjelp??

Fortsetter under...

jeg er helt lik deg, men ja, vi trenger terapi......

vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem med å få hjelp til dette....

kan jeg spørre hvor gammel du er?

Har også fått skikkelig dødsangst etter jeg fikk barn. Føler derimot ikke at det er hemmende på noen måte og kunne ikke tenkt meg søke hjelp for det. Er bare veldig redd for barnet mitt og sålenge jeg klarer bite ting i meg og "overse" frykten får det bare være:)

det kommer nok til å gå bra...vanlig å ha slike tanker når man har barn og spesoielt når man er gravid,da forsterkes de,,,trenger ikke hjelp for det.de kommer til å ha det fint hos foreldrene dine og om dere kjører fint så kommer der både frem og tilbake...jeg er iallefall glad for att vi aldri har det problemet,grunnen er att vi er en personlig kristen familie,og hver gang vi skal kjøre og spesielt lang,vi har campingvogn og farter rundt land og stand,så pleier vi de første minuttene når vi begynner å kjøre å be til Jesus att han skal sende engler å passe på oss på hele turen,passe på bilen og campingvognen og att ikke noe skal hende.dette er veldigt trygt for barna og så trygt å godt å vite att vi aldri trenger å være redde for Jesus er med oss hele tiden.og det har aldri noen sinne hendt noe som helst,og vi kjører masssse...både i sverige,danmark og nordover og sørover....lykke til..og go tur, hva med be Gud passe på både dere og barna... der dere vil befinne dere......det er ikke noe tull.man har hørt tusen ganger om englevakt,og mannen her i huset har hatt flere episoder i vinter med englevakt...han er bussjåfør og er utsatt på glatte smale veier....det er utrolig godt å tilhøre Jesus,og det beste er att han kan også bli din og deres venn også...=O) =O)

Deilig å høre at jeg ikke er den eneste med slike tanker. Dette hemmer meg ikke i hverdagen. Kun i visse situasjoner som nå hvor jeg ikke har lyst til å reise bort uten barna fordi det innebærer en del bilkjøring.

Jeg er ikke kristen og tror ikke på bibelen og Jesus og sånt. Men jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord, og tror på engler. :-)

Jeg er forresten 33 år gammel...

HI

Annonse

Vel tenk som så da ; er det ikke bedre at "bare" dere dør enn at barna også dør? For hvis du tror eller tenker at dere kommer til å kræsje eller dø på vei hjem, så vil jo barna også dø da hvis dere er i samme bilen?

Vel om du tenker slik så er du bundet til hjemme for alltid!!

Jeg forstår tankene dine, jeg og samboer har selv flydd til USA i fjor..tenkte at om flyet styrter så blir barna våre foreldreløse!

Tenker også når vi reiser til syden, styrter vi så er hele familien utryddet!

Men man kan ikke gå rundt å tenke slik!!

Man blir jo gal...alt kan skje..når som helst...

Du må jobbe med frykten din.

Tenk heller at barna dine skal få kose seg med sine besteforeldre og at det går bra med dere, det gjør det jo!!

Kjør forsiktig og ta deres forhåndregler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...